به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۵۱۰۴
طلاي جهاني زیر سایه بحران سوریه؛

تهدید سوریه از سوی آمریکا دلاررا گران کرد

گروه اقتصادي:‌ قیمت سکه و دلار در بازار آزاد روز چهارشنبه نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت همراه بود.
به دنبال صعود بهای جهانی طلا، قیمت این فلز گرانبها در ایران نیز افزایش یافت. افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در کنار بار روانی اعلام جنگ آمریکا به سوریه سبب شد تا قیمت سکه و دلار  هم در بازار آزاد با افزایش همراه شود. صرافان بازار ارز و سکه این افزایش قیمت به دلیل بار روانی اعلام اين خبر مي دانند.
قیمت طلا امروز در ادامه روند صعودی خود تنها یکبار آن هم به صورت خفیف دچار کاهش شد. گفتنی است هر دلار آزاد برای فروش 3 هزار و 250 تا 3 هزار و 75 تومان و هر یورو 4 هزار و 155  تومان اعلام شد. همچنين با توجه به اینکه دلار و اونس دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت سکه است، افزایش قیمت دلار در بازار داخلی و اونس جهانی موجب افزایش قیمت سکه در دو روز اخیر شده است.

جدول قیمت سکه و ارز

 

نوع سکه قیمت چهارشنبه (تومان) تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید یک میلیون و 95 هزار 5 درصد افزایش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم یک میلیون و 94 هزار 5.9 درصد افزایش
نیم سکه 560 هزار 6 رصد افزایش
ربع سکه 360 هزار 6 درصد افزایش
یک گرمی 240 هزار 10 درصد افزایش
هرگرم‌ طلای 18عیار 111 هزار و 850 5.5 درصد افزایش
هر مثقال طلا 459 هزار 6.42 درصد افزایش
اونس جهانی 1423.70 دلار 1 درصد افزایش
نوع ارز    
دلار آمریکا 3250 4.1 درصد افزایش
یورو 4155 3.4 درصد افزایش


بازار طلا زیرسایه سوریه
قیمت جهانی طلا هم در پی تشدید بحران سوریه و رشد شکننده اقتصاد آمریکا در مدار صعودی قرار گرفت.
قیمت جهانی هر اونس طلا شب گذشته لحظاتی تا سطح 1422 دلار بالا رفت و در پایان معاملات سه شنبه در 1416 دلار متوقف شد. بدین ترتیب قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در بیش از 80 روز گذشته رسید. با آغاز داد و ستدهای صبح امروز بازار جهانی طلا نیز قیمت هر اونس فلز زرد با 4 دلار افزایش به 1420 دلار رسید.
تشدید بحران در سوریه و افزایش احتمال مداخله نظامیان آمریکایی و انگلیسی در این تنشها موجب کاهش تقاضای خرید سهام و رشد میزان تقاضای خرید طلا توسط سرمایه گذاران بین المللی شده است. همچنین انتشار آمار ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا موجب شده تا با افزایش امیدها به ادامه اجرای سیاست های انبساطی بانک مرکزی این کشور، قیمت طلا افزایش یابد.

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۱۹
همینمون مونده بود به خاطر بشار اسد گرونی بکشیم که اینم به چشم دیدیم (118080)
ایران
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۶:۱۶
دلار بالای 3300 بطرف 4000 تومن (118127)
شیری
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۲۱
چه ربطی دارد . عده ای از خدا بی خبر هرچیزی را بهانه می کنند تا ارز را در ایران بالا برند و ارزش ریال را کم کنند تا مردم را به فلاکت بکشانند به خدا قسم سزای این نامردان به درک واصل شدن است . قوه قضائیه چکار می کند ما ملت نمی دانیم . (118162)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۱۶
واااای نه!!((: (118288)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۰۰:۲۳
برتراند راسل اندیشمند انگلیسی می گه :از کسی که چندبار دست به حماقت زده اقدام احمقانه دیگر دور از انتظار نیست. امریکا بعد از فضاحت و جنایاتی که در ویتنام.زاپن.عراق و افغانستان انجام داده چطور می خواهد به سوریه ای که به مردابی تبدیل شده وارد شود اوباما با این عمل امریکا و فرزند نامشروعش یعنی اسراییل را به نابودی می کشاند. (118360)
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۰۰:۳۱
سوریه خط مقدم ایران است در صورت تهاجم احتمالی اسراییل و در این چندسال ایران خیلی حمایت برای تجهیز این این جبهه کرد پس در این شرایط حساس ایران و مسولین نباید به هیچ قیمتی این جبهه را از دست دهند. (118364)