به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۵۱۱۲۰

ریزگردها هوای پایتخت را آلوده کرده است

گروه جامعه: سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شاهد افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در سطح شهر تهران بودیم که تاثیر آن در تغییرات شاخص کاملا محسوس بوده است.
ریزگردها هوای پایتخت را آلوده کرده است
لیلا نظری در این باره گفت: طی چند روز اخیر به دلیل خشکی و دمای بالای هوا،  وزش بادهای شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه به ویژه از سمت نواحی جنوب غربی و غربی سبب انتقال میزان قابل ملاحظه‌ای از ریزگردها به سطح شهر تهران شده است که در برخی موارد شاهد افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در سطح شهر تهران بودیم که تاثیر آن در تغییرات شاخص هم‌اکنون کاملا محسوس است.وی افزود: در برخی موارد همانند روز  گذشته (۶ خرداد) افزایش غلظت ذرات ماندگارتر بود و سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا برای چندین ساعات متوالی شد. به گفته سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی امروز (۷ خرداد ماه)همانند چند روز گذشته تا ساعات ظهر و عصر، افزایش نسبی غلظت ذرات معلق در برخی ایستگاه‌های واقع در جنوب غرب و جنوب شهر تهران مشاهده شده و شاخص کیفیت هوا برای این نواحی به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.

نظری تصریح کرد: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز (۷ خرداد) در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی و جنوب شرقی انتظار می‌رود. بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.بر اساس گفته سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار فردا (۸ خرداد) به‌تدریج بر سرعت باد افزوده و در برخی ساعات به ویژه در شبانگاه وزش باد شدید موقتی به بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه و بارش باران پیش بینی می‌شود. بر این اساس انتظار می رود تا فردا بر غلظت ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود و از بعدازظهر شرایط به تدریج به سمت بهبودی سوق پیدا کند. همچنین دما تا فردا  افزایش نسبی خواهد داشت.
مرجع : ایسنا