به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۱۵۱۲۶
حق تغییر در مصوبات وزیر پیشین را نداريد!

طرحي براي مقابله با اصلاحات‌دولت‌روحاني!

گروه سياسي: رئیس کمیسیون آموزش مجلس، از یک طرح دو فوریتی در مجلس به منظور ممنوع شدن عزل و نصب در وزارتخانه ها توسط سرپرست خبر داد و گفت: این طرح برای همه از جمله وزارت علوم است.
طرحي براي مقابله با اصلاحات‌دولت‌روحاني!
محمدمهدی زاهدی گفت: نمایندگان مجلس در حال تهیه طرح دو فوریتی هستند که بر اساس آن، سرپرستان وزارتخانه ها تا زمان فعالیت در این سمت، حق عزل و نصب مدیران و تغییر در مصوبات وزیر پیشین را ندارند. وی اضافه کرد: صبح امروز، نمایندگان در صحن مجلس در حال امضا و تهیه طرحی بودند که بر اساس، سرپرستان وزارتخانه ها در طول سه ماه فعالیتی که در این دستگاهها دارند، اجازه عزل و نصب همچنین اعمال تغییرات در مصوبات وزیر پیشین را نداشته باشند!

وزير دولت احمدي نژاد، در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در واکنش به عزل و نصب های صورت گرفته در وزارت علوم است یا خیر، تاکید کرد: این طرح برای تمام وزارتخانه ها از جمله وزارت علوم است. به گفته زاهدی، دو فوریت این طرح یکشنبه آینده در صحن علنی در معرض رای قرار می گیرد.

گفتني اينكه محمدمهدی زاهدی دو رروز پيش هم درباره ابلاغیه اخیر سرپرست وزارت علوم در زمینه بورس دانشجویان دکتری اظهار داشت: امیدوارم در این نامه و بخشنامه ارسال شده تجدید نظر شود و انتظار مجلس نیز همین است!

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۸:۵۵
مگه سرپرست قراره ظروف آبدارخانه رو بشوره یا کف ساختمانها رو طی بکشه؟ چه نماینده های با حالی داریم ما (118222)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۰۰
آقاي دكتر توفيقي، خواهشا هرچه سريعتر رييسان دانشگاه ها رو عوض كنيد. (118225)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۰۳
الان دانشگاه ها بسته ان و بزودي باز ميشن، اگه مجلس بخواد به اين روندش ادامه بده مطمئن باشه با برخورد دانشجو ها روبرو ميشه. (118227)
اهل کاشانم
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۰۹
دست و پا زدن نداره، حالا سرپرست تغییر نده وزیر تغییر می ده
والّا ! (118229)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۲۴
اگر بنا باشد امور وزارتخانه بخوابد، اصلا سرپرست برای چه است؟ عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کافی نبود! تا کی سنگ اندازی؟ (118237)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۲۵
مجلس شمشیر را از رو بسته فقط در کار دولت کارشکنی کند
این نمایندگان پیام انتخابات 24 خرداد را درک نکردند و بر علیه موکلانشان تصمیم میگیرند (118238)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۳۸
زاهدی همونه که زمان احمدی نژاد وزیرعلوم بود؟همونه که رسانه ها اون موقع نوشتند که وقتی رفته بود فرانسه samedi رو که به فرانسوی شنبه میشه توی تابلوی اعلانات یکی از دانشگاههای آنجا خوانده بودوفکر کرده بود نوشته صمدی!!!وپرسیده بود مگر دانشجوی ایرانی هم در دانشگاه دارید؟؟؟همونه؟رسانه ها اون موقع راست نوشته بودند؟اگر درست بود وایشون همان فرد هست ایشون شده رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات؟ (118243)
اصلاح طلب بافقی لردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۹:۵۵
خدایا چقدر این مجلس از ملت دور است!!! دکتر توفیقی ما دانشجویان تمام قد در کنار شما ایستاده ایم و هیچ افراطی نمی تواند جلوی اصلاح دانشگاه را بگیرد. (118248)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۰۵
آقای روحانی یه تکونی به خودت بده!!! کوتاه بیای تا آخر همینه هاا!! مردم با کلی امید به شما رای دادند. اقتدارگرایی بده ولی ضعیف بودن صد برابر بدتره!!!!!!!!! (118255)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۲۵
معلوم نیست این آقا چطور نماینده مجلس شده و مردم کرمان برچه اساسی به او رای دادند. (118258)
شهروند
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۳۶
آقای زاهدی!انتظار مردم از مجلس چی؟؟!!!پس بفرمایید سرپرست یک وزارتخانه یعنی کشک!!!البته فقط زمان سرپرست غیر خودی! (118261)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۴۱
درود بر یکی از بزرگ مردان اصلاحات دکتر توفیقی/با این کار ها دکتر در قلب و یادهای ما جوانان جاودان خواهد شد (118264)
احمد
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۴۵
وقتی کشور راباندها اداره مکنند ونمایندگان درمجلس فعالیت باندی میکنند بهتراز این نمیشود .خدارحم کند.اینهابخاط احداف باندیشان انقلاب وامام ورهبرراهم فدا میکنند. (118266)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۴۹
امان از دست بعضی نماینده نما ها خدا به دادمان برسد (118269)
محمد
France
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۵۲
ای بابا کار به جایی رسیده که وسط یک فیلم تصمیم میگیرن قسمت آخرش باشه در صورتی که دوقسمت دیگه ازش مونده منظورم بله آقای وزیر شبکه تماشاست.
این هشت سال بدجور اصولگرایان رو دیکتاتور و خودرای و خودسر کرده می خوام بدونم چی میشد هشت همه چیز دست اصلاح طلبان می بود؟ (118271)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۵۴
دخالت در امور اجرایی از اختیارات مجلس نیست (118272)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۰۱
. . .
حالا دکتر توفیقی هم نباشه مطمئن باشید وزیر آینده یه آدم روشنه جای امثال زاهدی ها دیگر در وزرات علوم نیست....
حالا هر چی می خواید طرح تصویب کنید آخرش که روحانی باید وزیر رو معلوم کنه ده تا وزیر دیگه را هم به فتنه و اینا محکوم کنید 11 باز یه آدم معتدل خواهد بود شک نکید روحانی به امثال شما فرصت نخواهد داد...
پس بکش تا بکشیم... (118279)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۰۵
خودِ این دوفوریت به اندازه ی کافی گویای این هست که نمایندگان بدنبال چه چیزی هستند. شرط سن و سال برای داوطلبان ریاست جمهوری که یادتان هست، بعد هم درخواست تغییر سرایط برای وزرای پیشنهادی (آن بحث 10 سال سابقه)، حالا هم که طرح محدودکردن سرپرست های وزارتخانه ها، فردا هم که لابد طرح عدم تغییر معاونان وزارتخانه ها و طرح عدم تغییر استانداران و چه بسا طرح انتصاب نمایندگان مجلس و ... خدایا خودت به خیر کن! اینها نمایندگان چه کسانی هستند؟ (118281)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۱۴
بهشون بگید خیلی تلاش نکن حتی اگه توفیقی هم رای اعتماد نیاره یکی دیگه از اصلاح طلب ها می اید.در هر صورت به شما نمی رسه! (118286)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۱۵
چوب لای چرخ دولت نگذارید که ملت جوب لای... (118287)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۱۹
چرا عنوان خبر عوض کردی!
راستی زاهدی زبون باز کرده....

این آقا که دانشگاه بوده، چند تا جوون دیده و میدونه اوضاع چجوریه و کیا محبوبن و ...! این دیگه چرا میخواد قشر دانشگاهی ازش و از ... متنفر باشن؟!

دریغ از درک! (118290)
احسان
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۱۹
آیا این استفاده از رانت حکومتی برای حفاظت از منافع یک عده خاص نیست؟ چه ضرورتی اتفاق افتاده است که بنا باشد برای حفاظت از منافع یک عده خاص، طرح دو فوریتی داده شود؟ مجلس شورای اسلامی باید حافظ منافع ملی کشور باشد یا حافظ منافع یک عده خاص؟ آیا همین نمی گوید که کسانی با رانت بر مناصب وارد شده اند و لازم است که سرپرستان وزارتخانه ها، حداقل زمینه های تغییر مدیران رانتی و آدم های رانتی را بوجود آورند. (118291)
مهران
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۳۳
پس اونوقت سرپرست چه نقشی داره؟ خب یهو بگن وزرا پس از پایان دولت باید سرکارشون باشن دیگه/ما هم هویجیم (118301)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۲:۰۰
این را می گویند به تمسخر گرفتن قانون وسوءاستفاده از اختیارات (118308)
حجت
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۲:۴۹
این طرح بر خلاف قانون اساسی و تفکیک قوا ودخالت مستقیم قوه مقننه در قوه مجریه است. دست رئیس جمهور را برای اعمال حقوق و ملت در چنین وزراتخانه هایی می بندد. اگر مسئولی هم خطا کند رئیس جمهور نمی تواند اورا از کار برکنار کند و مقامات منصوب شده دولت قبلی فرصت پیدا می کنند به دولت فعلی آسیب برسانند! (118322)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۳:۱۰
:)))) بذا تصویب کنن سه ماه دیگه وزیر اون صدرالدین شریعتی رو اخراج میکنه. دیر و زود داره نمایندگان ملت! اما سوخت و سوز نداره ;) (118326)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۳:۱۸
نمايندگان افراط نه نمايندگان مردم اسفند 94 جوابشونو ميديم (118332)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۳:۲۲
از حسودی داره می ترکه این زاهدی
درود بر پروفسور توفیقی (118333)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۳:۲۳
رانت دوست داريد؟ پول دوست داري؟ داره قطع ميشه؟ اخي بميرم برات كه چقد دلسوخته مردميد شماها!!!!! (118336)
ميرحسين
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۳:۳۰
ان شااله مردم هم در انتخاباتي كه اميدواريم آزاد و رقابتي باشد در راي سه فوريتي سنگ اندازان در مقابل راي مردم را رد خواهند كرد (118340)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۳:۵۱
شایسته این مجلس همان اقای احمدی نزاد است که هیچ بهایی به مصوباتشان ندهد مجلسی که نمایندگانش دم از چماق ودستمال بزنند بیشتر از این نمی توان انتظار داشت (118349)
مبهوت
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۰۰:۰۱
اينكه نمايندگان مجلس عمدا به سه وزير مرتبط با نوجوانان و جوانان رأي نداده اند شكي نيست و اين طرح دو فوريتي نيز براي تكميل اين توطئه است.
اما مگر وزراي كه رأي اعتماد حتي بالايي از مجلس گرفتند (مانند مهندس چيت‌چيان وزير محترم نيرو) آيا دست به عزل و نصب و اصلاح ساختار وزارتخانه و دستگاه‌هاي اجرايي تابعه زده‌اند كه بخواهيم منتظر عزل و نصب در وزارتخانه‌هاي فاقد وزير توسط سرپرست‌هايشان باشيم!
تا الان متأسفانه در هيچ وزارت‌خانه‌اي هيچ اصلاحاتي انجام نشده و گويا همه مديران احمدي‌نژاد با بليط سوار اتوبوس شده بودند!!!
راستي چرا تعجيلي كه رئيس جمهور محترم در انتصاب وزرا داشتند، در تغيير معاونان وزير و مديران بي‌كفايت ادارات و شركت‌هاي دولتي، استانداران و فرمانداران احمدي‌نژادي به چشم نمي‌خورد! (118357)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۰۰:۴۸
یا خودش، یا فرزندش، یا یکی از آشنایان و هم حزبی ها به صورت کاملا جدی در حال انتفاع بودند و لقمه در گلو گیر کرده خوب... (118368)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۰۱:۱۲
این کار افراطیون مجلس نشون میده که که پیام مردم و حماسه 24 خرداد رو نگرفته اند. عیبی نداره دو سال دیگه مجبور خواهند شد. . . . پیام مردم رو بگیرند. اون وقت از اینکاراشون پشیمون میشن . تا جایی که میتونید سنگ اندازی کنید آقاین مجاس نشین که هیچ کدومتون 10 درصد آرای مردم رو هم ندارین .
مطلب دیگه خطاب به دکتر توفیق ! آقای دکتر شما مطمئن باشید 3 ماه بیشتر وزیر نیستید پس چرا اینقدر تعلل! سریعتر خواسته ملت و دانشجویان رو جامه عمل بپوشید تا این قوانین انحصار طلبانه و خودخواهانه رو تصویب نکردند. قوانینی که کاملا در مخالفت با اراده و رای ملته (118372)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۰۱:۳۹
مثل بچه لجبازی میکنند. مثلا نماینده مجلس هستند! آن کسی که به امثال این آقایان رای داده است دست کمی از این به اصطلاح نماینده ها ندارد و. . . . (118379)