به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۵۱۳۰۳
صادق زیباکلام مطرح كرد

موج پشیمانی از رای داددن به روحانی

موج پشیمانی از رای داددن به روحانی
گروه سياسي: برخی از سلبریتی‌ها و بازیگرانی که در انتخابات ۹۶ از رییس جمهور کنونی حمایت کرده بودند، دعوت رییس جمهور برای حضور در مراسم افطاری او را رد کرده و این رد دعوت را رسانه‌ای کردند. صادق زیباکلام ضمن تاکید بر اینکه آنها در پذیرش و رد هر دعوتی مختار هستند، گفت: «دیگر همه می‌دانند که دیوار ریاست جمهوری خیلی کوتاه است و به عنوان تنها نهاد انتخابی می‌شود قشنگ زد توی سرش. ولی آیا به نهادهای انتصابی هم می‌توانند با این جسارت و شهامت و افتخار نه بگویند؟»

صادق زیباکلام، در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی رد دعوت رییس جمهور از سوی برخی هنرمندان گفت: نکته‌ی اول این است که این حق سلبریتی‌ها و هر فرد دیگری است که اگر او را به جایی دعوت کرده‌اند آن را بپذیرد و یا رد کند. بنابراین از باب نپذیرفتن دعوت هیچ ایرادی به این عزیزان سلبریتی وارد نیست. نکته‌ی دوم اینکه، اگر این سلبریتی‌ها را یکی از مقامات دیگر کشور دعوت کرده بود، آیا جرات می‌کردند، جسارت و شهامتش را داشتند که  به آن نهاد بگویند «نه ما نمی‌آییم» و نه گفتنشان و نیامدنشان را هم به این صورت اعلام کنند؟

وی افزود: نکته‌ی سوم اینکه، دیگر همه می‌دانند که دیوار ریاست جمهوری خیلی کوتاه است و به عنوان تنها نهاد انتخابی می‌شود قشنگ زد توی سرش. خب همه‌ هم می‌زنند، اشکالی هم ندارد و خیلی هم خوب است؛ ولی آیا به نهادهای انتصابی هم می‌توانند با این جسارت و شهامت و افتخار نه بگویند؟ و نه خود را علنی کنند. نکته‌ی چهارم ینکه به هرحال یک موج پشیمانی از رای داددن به آقای روحانی به وجود آمده و نخستین آثار و علایمی که به وجود آمد آنجا بود که ایشان از اهل سنت در دولتشان دعوت نکردند، از زنان در دولتشان دعوت نکردند، از کردها در دولتشان دعوت نکردند. به علاوه‌ی موضع‌گیری‌های دیگری که داشتند، و اینکه در مورد حصر و خیلی چیزهای دیگری که مورد انتظار بود، هیچ موضع‌گیری نکردند، باعث شد که یکجور سرخوردگی نسبت به ایشان به وجود آمده است. خود من هرجا که می‌روم با این انتقاد مواجه می‌شوم که «ما نمی‌خواستیم رای دهیم و تشویق و تاییدهای افرادی مثل شما باعث شد که برویم و به آقای روحانی رای دهیم و الان هم پشیمان هستیم.»

این فعال سیاسی اضافه کرد: نکته‌ی آخر این است که به هرحال مشکلات و مسایل جدی در کشور وجود دارد؛ از مشکلات سیاسی گرفته تا اقتصادی و اجتماعی. سوال اساسی از سلبریتی‌هایی که انقدر شجاعانه به دعوت آقای روحانی «نه» گفتند این است که اگر شما به واسطه‌ی وضع بد اقتصادی به ایشان نه گفتید، اگر شما به‌واسطه‌ی وضع بد سیاسی مملکت به ایشان نه گفتید، اگر شما به‌واسطه‌ی خیلی از مشکلات دیگر به ایشان نه گفتید و کاملا هم حق داشتید که به ایشان نه بگویید، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چقدر از آن نابسامانی‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی فقط متوجه دولت، به عنوان قوه‌ی مجریه است؟ یعنی سایر نهادها هیچ نقشی ندارند؟ علامت سوال بعدی این است که اگر فرض بگیریم که یکصد تومان کل درآمد کشور در سال گذشته بوده، چقدر از این یکصد تومان در اختیار رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه بوده و چقدرش در اختیار نهادهای دیگری بوده که اصلا هم پاسخگو نیستند؟

زیباکلام در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه برخی جریانات در تلاش هستند که دولت را ناکارآمد نشان دهند و تا حدودی نیز موفق بوده‌اند، آیا فکر می‌کند که سلبریتی‌ها اساسا متوجه تحرکات این جریانات نیستند و یا هستند و به عمد این موضوع را نادیده می‌گیرند؟» گفت: متوجهش هستند، منتها جرات نمی‌کنند که انتقادشان را متوجه بخش‌های دیگر بکنند. عرض کردم، از دیوار دولت، دیواری کوتاه‌تر نیست، بنابراین همه می‌توانند بر سر دولت بزنند ولی نهادهای دیگر را که نقششان در مصیبت‌هایی که کشور به آن دچار است کمتر از دولت نیست، جرات نمی‌کنند چپ نگاه کنند و یا دعوتشان را رد کنند.
برچسب ها: صادق زیباکلام

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۴:۵۲
دولت خودش خودش را ناتوان کرده .. به نزدیکان روحانی نگاه کنید. اینها به فکر چیزهای دیگری هستند. مثلا چی می شد روحانی یک رئیس دقتر مقتدر و متوازن انتخاب می کرد که الان بتواند یک هماهنگی و همدلی درست کند. متاسقانه عادت کردیم همه چیز را به گردن دیگری بیندازیم (359818)
رییس زاده علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۵:۰۵
اقای زیبا کلام عزیز از شما بعید است چرا خلط موضوع می کنید مگر این هنر پیشه ها به دیگر مقامات رای دادند و یا دخالتی در انتصاب و انتخاب مسولین انتصابی دستی داشتند و یا کمکی کردند در انتخابشان مگر مسولین دیگر به مردم و هنرپیشه ها قولی داده بودند؟؟؟؟
این بندگان خدا با تمام وجود برای رای آوری روحانی تلاش کردندو روحانی هم متقابل به انها و دیگر مردم قول و وعده داده بودند حالا اقای روحانی به قول هایش عمل نکرده ایا این هنرمندان حق ندارند ناراحت باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای دکتر عزیز از شما بسیار بعید با این سخنان (359820)
wahid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۵:۱۵
مشکلات هست معترض هم هستیم ولی نظر چند تا آدم ....برامون مهم نیست. اگر اساتید دانشگاه یا نخبگان علمی، یا روحانیون یا سیاسیون نه گفته بودند جای تامل داشت نه چند تا آدمی که می روند و بچه شون را تو آمریکا به دنیا می آورند به خاطر خوش گذرانی و .... آینده بچه شون فکر این ها به اندازه بچه دنیا آوردن تو آمریکا هست.چیزی درباره اقتصاد،علم، سیاست نمی دانند. همچنان حامی رئیس جمهور هستیم (359821)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۵:۱۸
حناشون دیگه رنگی نداره...
انشاالله که خدا از سر تقصیراتشون بگذره... (359822)
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۶:۱۱
خدایی راست گفته این بازیگران فقط بخاط شهرت این حرکت رو انجام دادند (359823)
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۶:۴۳
نظر سنجي ها خلاف اين را ميگوبد. اي بافته هاي جدا تافته ئ برعكس دولت اقاي روحاني به كسي بابت كار نكرده باج نمي دهد چيكار كرده ايد جز نق نق. داريد از چاي پر رنگ چاي كم رنگ درست مبكنيد دلتان بخواد كم رنگه نخوريد. (359825)
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۸:۳۳
من اصلاح طلب هم از رای ب ایشان پشیمان..
اگر 1400 اصلاح طلب مستقل نباشد رای نمیدهم (359829)
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۸:۴۵
نون به نرخ روز خور هستن. وگرنه هر کارگر و خدمه ای می دونه رای دادن هیچ اثری نداره!!!!!!
حالا فهمیدن بالاخره مردم به اون سطح آگاهی رسیدن و دیگه منفور میشن و جایگاهی ندارن مثل همیشه و شغلشون فیلم بازی می کنن. (359830)
فلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۲۰:۳۵
کلا از رای دادن پشیمان هستیم نه تنهال رای به روحانی بلکه از تمام انتخاباتی که در آن شرکت کرده ایم . (359833)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۲۲:۵۲
اشتباهی مثبت دادم، اگه ملت به روحانی رای نمی داد و امثال احمدی نژاد سیاستشان ادامه می یافت، الان کشور نابود شده و صدها هزار نفر در اثر قحطی و یا جنگ با ابرقدرتها کشته شده بودند (359836)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۲۲:۳۷
آن خانمی که شوهرش وارد کننده شیرهای تاریخ گذشته بوده و ثروتی به هم زده هم برای معروفیت بیشتر، برای این ملت ما شده آدم سیاسی ، تو اگه سیاسی بودی زن پسر ایدولوگ هاله نور نمیشدی، حتما کسب تابعیت امریکا برات از همه چیز و سرنوشت کشورت مهمتر بوده که چشمهاتو بر همه چیز بستی و گفتی بله
(359835)
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ ۰۵:۵۴
اونایی که مد نظر دکترها اصلا سلبریتی ها رو دعوت نمیکنن که اونا نه بگن (359842)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ ۰۸:۵۷
من صحبتهای دکتر رو کاملا قبول دارم.هنرمندان جا دارد که به نهادهای دیگر هم بتازند(که جرات نمیکنند و طبیعی هم هست).شاید انتظار هنرمندان مثل انتظار من باشه.من به آقای روحانی رای دادم نه به ارگان انتصابی که دکترزیباکلام میفرمایند.بنابراین از اقای روحانی انتظار داشتم با مردم بی پرده و به دور از ترس از فشار گروههای مخالف به جا گفتن کلمه ی "بعضی ها"بی پرده انتقاد خودش رو میکرد و اینکه دستش از درآمد 100درصد کشور کوتاه ست و در نهایت میگفت نمیتونم و استعفا میداد. (359849)