به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۱۵۱۴۷۱
آموزش و پرورش: هیچگونه تجاوزی به دانش‌آموزان صورت نگرفته است.

والدين: تجاوزي در كار نبوده، فرزندانمان را پزشك قانوني نمي‌فرستيم

والدين: تجاوزي در كار نبوده، فرزندانمان را پزشك قانوني نمي‌فرستيم
گروه جامعه: يكي از مشاوران روانشناس وزارت آموزش و پرورش كه طي روزهاي اخير در اين مجتمع آموزشي مستقر شده و با خانواده‌ها گفتگو مي‌كند به خبرنگا ما گفت: تاكنون هيچ‌ يك از خانواده‌ها و دانش‌آموزان موضوع تجاوز جنسي (لواط) را تاييد نكرده و حتي چند نفر از شاكيان پرونده نيز اعلام داشته‌اند، منظورشان از تجاوز صرفا تعرض كلامي، ارسال فيلم مستهجن از طريق گوشي موبايل و همچنين دست زدن به بدن بوده و به همين دليل هيچكدام از والدين حاضر به اعزام فرزندانشان به پزشكي قانوني نشده‌اند.

اين مقام مسئول همچنين خبر داد اگر اجاز داده شود قرار است امروز يا فردا، اعضاي هيات پيگيري اين پرونده در زندان با فرد متهم نيز ديدار كنند. وي همچنين اظهار داشت: متاسفانه برخي رسانه‌هاي داخلي و خصوصا يك روزنامه خاص چنان جو مسمومي ايجاد كرده‌اند كه حالا حتي برخي از اوليا نيز حاضر نيستند در باره اين حادثه سخني بگويند و معتقدند فضا چنان مسموم و سنگين شده كه برخي از خانواده‌ها دچار مشكلات روحي و عصبي شده و كارشان به بيمارستان و پزشك كشيده است.

وي افزود: آنان مي‌گويند رسانه‌اي كردن اين حادثه، آن هم به اين شكل بسيار غيراخلاقي بوده است تا جاييكه يك روزنامه به خود اجازه داده است هر نقل قول دروغي را چاپ كند. اين مشاور آموزش و پرورش در ادامه گفت: طي چند روز اخير با هر كدام از چند اوليايي كه در چند روز نخست شاكيان اين پرونده بودند گفتگو مي‌كنيم و از آنان درباره مستندات ادعاهاي تجاوز (لواط ) جويا مي‌شويم حرف از «شنيديم»، «گفته‌اند» و ... زده و بعضا حتي موضوع را به فرزند خود هم مربوط نمي‌دانند!

مدير مقطع اول دبيرستان نيز در تماسي با خبرنگار ما اعلام كرد: هيچگونه تجاوز به عنفي به حتي يك دانش‌آموز دبيرستان ما صورت نگرفته و طرح مسائلي چون تجاوز به برخي بچه‌ها در اردو و استخر از ريشه و اساس دروغ و زاييده فكر افراد مريض احوال است. وي افزود: اين فضاسازي توسط 4 نفر از والدين اين دبيرستان صورت گرفته كه از قضا فرزند هيچكدامشان نيز در بين 4-5 دانش‌آموزي كه به آنها تعرض كلامي و ارسال فيلم مستهجن صورت گرفته نيستند. ضمن اينكه اين جانب با سابقه 32 ساله در آموزش و پرورش به زودي از روزنامه‌اي كه در اقدامي ناجوانمردانه افترايي سنگين عليه من زده شكايت خواهم كرد.
 
در همين حال، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران با اعلام جزئیات جدید از پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران تاکید کرد که هیچگونه تجاوزی به دانش‌آموزان صورت نگرفته است. ناصر کوهستانی با اشاره به آخرین جزئیات از پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران گفت: تا این مرحله بر مبنای تحقیقاتی که روی آن تعداد از دانش‌آموزان معترض انجام داده‌ایم، هیچگونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته است. همانطور که اولیا گفته‌اند؛ واقعا این‌طور نبوده، اما بهتر است مراجع قضایی به طور رسمی اعلام کنند تا فضا چند حرفی نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده به طور قانونی پیگیری می‌شود، ولی آن چه که مربوط به ما در آموزش و پرورش می‌شود این است که فضای آرامی را در مدرسه و زمان امتحانات با روانکاوی و مشاوره برای خانواده‌ها و دانش‌آموزانی که احساس می‌کنیم در این بخش آسیب دیده‌اند به طور گسترده‌ای انجام دهیم.
کوهستانی افزود: از همان روز اول تیم نظارتی منطقه در مدرسه حضور داشت و امتحانات را یکی پس از دیگری برگزار می‌کند. ضمن اینکه یک سرپرست را جایگزین مدیر مدرسه کرده‌ایم. ضمن اینکه ما بعد از امتحانات بلافاصله نتایج امتحان دانش آموزان را ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: برای بسته شدن مدرسه باید منتظر حکمی بمانیم که شورای نظارت و نهادهای قانونی آموزش و پرورشی باید صادر کنند. هر حکمی صادر شود ما آن را انجام می‌دهیم و اگر حکم بر بسته شدن مدرسه باشد، دانش آموزان را به فضاهای آموزشی دیگری منتقل می کنیم که تدارکش را دیده‌ایم. او تاکید کرد: پرونده در شعبه مجتمع ارشاد با سرعت خوبی روندش را طی می‌کند و اقدامات قضایی در حال انجام است. ما هم از طرف آموزش و پرورش در این مدرسه یک تیم روانکاو و روانشناس گذاشته‌ایم که روی خانواده‌ها و دانش‌آموزان کار می‌کنند. ما نباید در خصوص مسائل تعرض و تجاوز پیش داوری کنیم.
 
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش نيز با اشاره به پرونده آزارجنسی مدرسه غرب تهران گفت: درخواست بنده این است که همه خویشتن داری کنند و اجازه بدهند دستگاه قضایی کار خود را انجام دهد. آنها اعلام کرده‌اند هفته آینده ابعاد پرونده را اعلام می‌کنند و حتما آموزش و پرورش هم تصمیمات لازم را در این باره اتخاذ خواهد کرد.

مجید تهرانیان با اشاره به آزار جنسی تعدادی از دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: متاسفانه اتفاق ناخوشایندی بود و البته ابعاد آن را سیستم قضایی کشور باید اعلام کند. وی افزود: طبق اطلاعاتی که از اداره آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران به دستمان رسیده ماجرا به این شدتی نیست که در فضای مجازی منتشر شده است. البته جزئیات و ابعاد پرونده را دستگاه قضا مشخص می‌کند. مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره این مدرسه توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: این مدرسه سابقه ۱۸ ساله دارد و در این سال‌ها مجموعه خوشنامی بوده است. دانش آموزان شایسته، اخلاقی و خوبی در این مدرسه در حال تحصیل‌اند و همکاران صدیق و موفقی داریم.

تهرانیان ادامه داد: مدرسه مذکور دارای ۴۵۰ دانش آموز است. باید توجه داشت که اکنون در ایام امتحانات قرار داریم و ایام امتحان خودش اضطراب آور است. وی شب گذشته و در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه اتفاق رخ داده ممکن است شرایط نامطلوبی برای دیگر دانش آموزان مدرسه نیز ایحاد کند گفت: گروهی از دانش آموزان باید امتحان نهایی بدهند و برخی خود را برای کنکور آماده کنند که این اتفاقات ممکن است روی روحیات آنها اثر بگذارد. درخواست بنده این است که همه خویشتن داری کنند و اجازه بدهند دستگاه قضایی کار خود را انجام دهد. آنها اعلام کرده‌اند هفته آینده ابعاد پرونده را اعلام می‌کنند و حتما آموزش و پرورش هم تصمیمات لازم را در این باره اتخاذ خواهد کرد. مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آن طور که اخبار به ما رسیده فضا بسیار سنگین است اما با این شدت که در فضای مجازی و شبکه‌های خارجی به آن پرداخته شده، نبوده است و در هفته آینده ابعاد آن مشخص خواهد شد.