به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۱۵۱۶۸

وزیر ارشاد: دو خانه سینما نخواهیم داشت

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار نیست که دو نهاد با عنوان خانه سینما فعالیت داشته باشند که بعضی به این موضوع انتقاد کرده‌اند.
وزیر ارشاد: دو خانه سینما نخواهیم داشت
علی جنتی در حاشیه آیین افتتاح استودیوی موزه موسیقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته صحبت‌هایی با گروه‌های مختلف پیرامون خانه سینما داشتیم و من همه آن‌ها را به همراهی،‌ انسجام و حل اختلاف سلیقه دعوت کردم.
او ادامه داد: آن‌ها باید در یک مرکز یعنی خانه سینما که هم‌اکنون تعطیل شده،‌ جمع شوند، چراکه این خانه پایگاهی برای همه آن‌ها محسوب می‌شود. در عین حال، من این مسئله را دور از ذهن ندانستم که ممکن است این دوستان به توافق نرسند و این موضوع به این معنا نیست که قرار است دو خانه سینما داشته باشیم. جنتی اظهار کرد: بعضی‌ها به این موضوع انتقاد کرده‌اند که وقتی نهادی را ثبت کردیم، نمی‌شود نهاد دیگری با این عنوان فعالیت کند. او یادآور شد: درباره «خانه سینمای ایرانیان» نیز صحبت‌هایی صورت گرفت و این موضوعی است که باید در مورد آن بحث شود؛ اما قطعا این خانه در قالب خانه سینما به فعالیت خود ادامه نمی‌دهد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین اقدام‌اش در عرصه موسیقی چه خواهد بود؟ گفت:‌ توجه به اهالی موسیقی و حمایت از هنرمندان پیشکسوت از اولویت‌های ماست و تلاش می‌کنیم که این هنر تقویت شود. به طور قطع از موسیقی سنتی، پاپ و مقامی حمایت خواهیم کرد. جنتی در پاسخ به اینکه در صحبت‌هایش اشاره‌ای به مقوله تئاتر نداشته است، گفت: معاونت امور هنری بر عهده آقای مرادخانی است و من قبول دارم که هنر تئاتر مظلوم واقع شده و باید بیشتر حمایت شود. من مطمئنم که آقای مرادخانی با عشق و علاقه و ذوق این هنر را تقویت خواهد کرد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۰۸:۵۴
ببخشید بهار در مورد خبر آقای ثروتی نظری داشتم جلوی اظهارنظر را بسته اید . خسته ایم از این همه بی توجهی به مردم محروم استان خراسان شمالی همین و بس (119265)