به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۵۲۰۹

بازرسان سازمان ملل سوریه را ترک کردند

گروه بين‌الملل: سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که کارشناسان این سازمان در سوریه به ماموریت خود در سوریه پایان دادند و قرار است گزارش خود را در این مورد که آیا در این کشور تسلیحات شیمیایی به کار رفته یا خیر ارائه کنند.
بازرسان سازمان ملل سوریه را ترک کردند
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مارتین نسیرکی" سخنگوی بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بان کی‌مون آماده است در صورت نیاز شورای امنیت را در جریان تحقیقات درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه قرار دهد. نسیرکی افزود: این تیم کارشناسان سازمان ملل روند جمع‌آوری نمونه‌ها و مدارک را تکمیل کرده‌اند. آنها در حال جمع کردن وسایل خود هستند تا دمشق را ترک کنند.

گفته شده است که "آنجلا کین" مسئول امور خلع سلاح سازمان ملل که ریاست این گروه را بر عهده داشته، قرار است امروز(شنبه) با بان کی مون در نیویورک دیدار کند. از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان گزارش داد، بازرسان شیمیایی سازمان ملل صبح امروز (شنبه) دمشق را ترک کردند و از مرز لبنان وارد بیروت شدند تا از آنجا راهی آمریکا شوند. تیم تحقیقاتی سازمان ملل قرار است امروز گزارش خود را به دبیرکل سازمان ملل ارائه دهند تا بان کی‌مون نیز آن را به شورای امنیت ببرد.