به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۵۲۱۷

سرنوشت مبهم افزایش 25هزارتومانی حقوق

گروه اقتصادی: عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با اعلام اینکه هنوز افزایش 25 هزارتومانی حق مسکن و حق بن نقدی کارگران ابلاغ نشده است گفت: با این حال، هر زمانی که ابلاغ صورت گیرد مبلغ مردادماه به عنوان مطالبات معوق کارگران پابرجا است.
سرنوشت مبهم افزایش 25هزارتومانی حقوق
هادی ابوی گفت: با وجود تصویب افزایش 10 هزارتومانی حق مسکن و 15 هزارتومانی حق بن نقدی کارگران و پیش بینی اجرایی شدن آن از ابتدای مردادماه امسال؛ هنوز ابلاغیه ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه نشده است. وی اظهار داشت: مصوبه افزایش حق مسکن و حق بن مربوط به اواخر کار دولت دهم است و طبق گفته وزیر سابق افزایش حق مسکن در هیئت وزیران دولت قبل مصوب شده بود، اما با وجود جا به جایی های صورت گرفته در وزارت تعاون، کار و رفاه تا به امروز ابلاغیه ای به دست ما نرسیده است. ابوی عدم ابلاغ افزایش 25 هزارتومانی دریافتی کارگران را باعث تاخیر اجرای آن توسط کارفرمایان دانست و افزود: البته بسیاری از کارفرمایان این موضوع را پیگیری کرده اند و مرتبا سوال می شود که سرنوشت مصوبه به کجا رسید، اما عدم ابلاغ باعث سردرگمی کارگران و کارفرمایان شده است. این مقام مسئول کارگری کشور خاطر نشان کرد: در هر صورت افزایش 25 هزارتومانی حق مسکن و حق بن نقدی امسال کارگران جزو مطالبات معوق آنها از کارفرمایان خواهد بود که پس از ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از سوی کارفرمایان به آنها پرداخت شود. هرچند رقم افزایش در مقایسه با بالا رفتن هزینه های کارگران و کل جامعه ناچیز است اما تاکنون باید تکلیف آن روشن می شد. در هر صورت نمایندگان کارگران این موضوع را در حال پیگیری هستند تا سرنوشت آن روشن شود.

مردادماه امسال و در واپسین روزهای فعالیت دولت دهم شورای عالی کار افزایش 10 هزارتومانی و 15 هزارتومانی حق بن نقدی کارگران را تصویب کرد که طبق قانون افزایش حق مسکن باید به تایید هیئت وزیران نیز می رسید. اسدالله عباسی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه دولت دهم در اینباره گفت: هیئت وزیران دولت سابق افزایش حق مسکن را مصوب کرده بود و باید از سوی وزارت کار برای اجرا ابلاغ شود. هرچند علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قول ابلاغ افزایش 25 هزارتومانی حق بن و حق مسکن کارگران را در آینده نزدیک داده است، اما پیگیری و تصویب افزایش های جدید از 6 ماه گذشته و در واقع از ابتدای سال جاری دنبال می شود اما تاکنون چیزی عاید مشمولان قانون کار نشده است.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۲:۰۲
این هم بار مالی است که احمدی نژاد برای دولت جدید ارث گذاشته. (119341)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۱۵
حداقل بهتر از حق مسکن 10 هزار تومنیه. (119620)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۱:۲۸
فقط همین چند هزار تومان نیست که در این سالها از کارگران دریغ شده است. (119596)
بیکار ..تورم ...ارزش پول
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۱:۳۳
این مبلغ به دانشگاه احمدی جون هدیه بدهید چون برای این مملکت خیلی زحمت کشیده (119599)