گروه اقتصادي: مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: بیش از 60 درصد از 220 فروند هواپیماهای موجود در کشور که عمرشان به طور میانگین 22 سال است به دلیل فنی و لجستیگی زمینگیر هستند.
سیروس باهری با تاکید بر تعدد مراکز سیاستگذاری و تصمیمگیری در صنعت حمل و نقل هوایی اظهار کرد: باید مقدمات اجرای ماده 149 قانون برنامه پنجم توسعه برای آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی فراهم شود و افزایش شدید هزینههای شرکتهای هواپیمایی مورد بررسی قرار گیرد. وی با اشاره به نرخ بلیت پروازهای داخلی گفت: تکلیفی بودن نرخ بلیت برای شرکتهای هواپیمایی داخلی با توجه به بهای تمامشده خدمات پرواز، زیان قابل توجهی برای شرکتها به همراه دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور شرایط نابرابر و دشوار شرکتهای هواپیمایی داخلی در مقایسه با شرکتهای هواپیمایی خارجی و قطع ارتباط اطلاعات شرکتهای هوایی ایرانی با کمپانیهای سازنده و منابع تعمیراتی هواپیماها از جمله مشکلات مهم ایرلاینها است.
مثلا پرواز مسیر تهران به کیش و بالعکس که تا قبل از آن تاریخ قیمتش بود 103000 تومان یکدفعه شد 170900 یعنی افزایش 68 هزار تومان که واقعا این مقدار افزایش نرخ خیلی بالاست و از تعداد مسافرین بسیار کم کرده . الان هم باز اگه قیمتها بخواد افزایش داشته باشه فکر کنم تا چند وقت دیگه واقعا به جزء افراد خاص و پولدار افراد عادی و طبقه متوسط جامعه نتوانند با هواپیما سفر کنند (119426)