به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۵۲۵۴۳

دوترته: عدالتی برای قربانیان مواد مخدر وجود ندارد

گروه بین الملل: رئیس جمهوری فیلیپین گفته است که خانواده افرادی که در کمپین مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشته شدند، حق برخورداری از عدالت را ندارند.
دوترته: عدالتی برای قربانیان مواد مخدر وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین درخواست‌ها از سوی گروه‌های حقوق بشری را درباره رسیدگی قضایی به این مساله رد کرده است. در جریان کمپین مقابله با مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر، هزاران تن کشته شدند.

بیش از ۴۲۰۰ مظنون در حوزه مواد مخدر توسط پلیس فیلیپین در کمپین مذکور از ژوئن ۲۰۱۶ کشته شدند و همچنین چند هزار تن دیگر نیز توسط افراد مسلح ناشناس که مقام‌های دولت، آنها را اعضای گروه‌های رقیب در قاچاق مواد مخدر می‌دانند، جان خود را از دست دادند. گروه‌های حقوق بشری و منتقدان گفتند که برخی از این کشتارها نتیجه اعدام‌های بدون مجازات افراد بوده است.

پلیس این اتهامات را رد کرده و می‌گوید که آنها به این دلیل از خشونت استفاده کردند که این مظنونان مسلح بودند و در مقابل دستگیر شدن، مقاومت کردند. پلیس فیلیپین همچنین اتهامات درباره انتشار گزارش‌های نادرست، صحنه سازی و قتل‌های سیستماتیک مصرف کنندگان و دلالان خرده‌پا را رد کردند.

دوترته در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت: اگر فکر می‌کنید باید برای کسی که وارد بازی مواد شده و جانش را از دست داده، عدالتی برقرار شود، سخت در اشتباهید. من این اجازه را نمی‌دهم.

وی همچنین بر این مساله بار دیگر تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد پلیس و ارتش بابت کشتن قاچاقچیان مواد مخدر و مصرف کنندگان به زندان بیفتند. رئیس جمهوری فیلیپین در ادامه گفت: اگر شما را به ضرب گلوله از پای دربیاورند و من بفهمم که شما یک قاچاقچی مواد مخدر هستید، پنج بار از روی جسدتان رد می‌شوم.
مرجع : ایسنا