به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۵۲۹۶۶
جدال جذاب با بلژیک برای تعیین سرگروه؛

اتیم ملی نگلیس، پاناما را گلباران كرد

گروه ورزشی: سه شیرها با نمایشی فوق‌العاده موفق شدند دومین پیروزی در جام جهانی را با برد پُر گل مقابل پاناما جشن بگیرند.
اتیم ملی نگلیس، پاناما را گلباران كرد
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس نزدیک بود نخستین بازی جام جهانی روسیه را با تساوی یک بر یک مقابل تونس تمام کند که گلزنی هری کین آنها را به سه امتیاز مهم رساند تا اکنون در آستانه صعود از گروه G قرار بگیرند؛ با توجه به برد روز گذشته بلژیک برابر تونس و 6 امتیازی شدن این تیم، انگلیس هم که به مصاف پاناما رفته می‌تواند با کسب دومین برد، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را بگیرد و در آخرین مسابقه دور گروهی جدال سرگروهی را برابر شیاطین سرخ برگزار کند و به نظر می‌رسد کار چندان سختی هم امروز برابر پانامایی که نخستین جام جهانی خود را تجربه می‌کند، نداشته باشد.

جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه G
شنبه: 97/04/03 ؛ ساعت 16:30
استادیوم: نیژنی نووگورود
داور: جهاد گریشا(مصر)؛ کمک‌ها: ردوان آچیک(مراکش)، ولید احمد(سودان) و نوربرت هائوتا(تاهیتی)/ کمک داور ویدئویی: دنی مک‌کلی(هلند)
  
تیم ملی انگلیس
جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون، لوفتوس چیک، جسی لینگارد(64- فابیان دلف)، کیرن تریپر(70- دنی رز) ، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ و هری کین(63- جیمی واردی). سرمربی: گرت ساوت‌گیت
 

 
تیم ملی پاناما
خایمه پندو، رومن تورس، فیدل اسکوبار، میشل موریو، اریک داویس، گابریل گومس(69- فیلیپه بالوی) ، آرماندو کوپر، آنیبال گودوی(62- ریکاردو آویلا) ، ادگارد بارسناس(69- آبدیل آرویو) ، خوسه لوئیس رودریگس و بلاس پرس.
سرمربی: هرنان داریو گومز
 

 
اخطار
آرماندو کوپر(11) از پاناما
لوفتوس چیک(24) از انگلیس
فیدل اسکوبار(45) از پاناما
میشل موریو(72) از پاناما
  
شرح گل‌ها
انگلیس 1 - پاناما 0 (دقیقه 8: جان استونز): ارسال دقیق کیرن تریپر از روی کرنر سمت راست زمین را جان استونز، مدافع پیشتاخته انگلیس با پرش بلند و ضربه سر محکم تبدیل به گل اول مسابقه کرد.
 

 
انگلیس 2 - پاناما 0 (دقیقه 22: هری کین): پنالتی اعلام شده به سود سه شیرها را هری کین با شوت پُر قدرت به کنج سمت چپ دروازه پاناما و دور از دستان خایمه پندو زد تا دومین گل انگلیس به ثمر برسد.
 

 انگلیس 3 - پاناما 0 (دقیقه 36: جسی لینگارد): لینگارد بعد از یک- دو با استرلینگ توپ را تا پشت محوطه جریمه پیش برد و با شوت بغل پای استثنایی که به زیر طاق دروازه پاناما هم برخورد کرد، یکی از زیباترین گل‌های جام جهانی را به ثمر رساند.
 

 
انگلیس 4 - پاناما 0 (دقیقه 40: جان استونز): بازیکنان انگلیس ضربه آزاد میانه زمین پاناما را کوتاه کار کردند که پاس مگوایر، ارسال هندرسون و پاس هری کین با ضربه سر را استرلینگ با ضربه سر زد که پندو واکنش خوبی داشت، اما در ریباند جان استونز از راه رسید تا دومین گل خود و چهارمین گل سه شیرها را باز هم با ضربه سر بزند.
 

 
انگلیس 5 - پاناما 0 (دقیقه 1+45: هری کین): دومین پنالتی انگلیس در این مسابقه را هری کین باز هم مثل پنالتی به گوشه سمت چپ دروازه پاناما و خلاف جهت پندو زد تا تیمش را در نیمه اول به گل پنجم برساند.
 
انگلیس 6 - پاناما 0 (دقیقه 62: هری کین): لوفتوس چیک از سمت راست زمین حرکت در عرضی به پشت محوطه جریمه پاناما داشت که شوت او بعد از برخورد به پای هری کین در موقعیتی مشکوک به آفساید گل ششم انگلیس را رقم زد.
 
انگلیس 6 - پاناما 1 (دقیقه 78: فیلیپه بالوی): ارسال عالی ریکاردو آویلا از روی ضربه آزاد جناح راست زمین را فیلیپه بالوی با تکل بلند، پرتاب کردن خود و ضربه به توپ زد تا دروازه انگلیس را باز کند و نخستین گل تاریخ پاناما در جام جهانی به نام او ثبت شود.
 

 
 
لحظات حساس
 
دقیقه 5: گودوی بهترین فرصت برای گلزنی را روی پاس پرس داشت ولی شوت بی‌هدف او با اختلاف زیادی از دروازه انگلیس به بیرون رفت.
دقیقه 12: واکر با تکل عالی اجازه نداد توپ در مقابل دروازه انگلیس به پرس برسد و در موقعیت گلزنی قرار بگیرد.
دقیقه 16: شوت فنی تماشایی بارسناس با پای چپ از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه انگلیس به اوت رفت.
دقیقه 20: لینگارد پشت مدافعان پاناما صاحب توپ شد و فرار سریعی به سمت دروازه داشت که فیدل اسکوبار روی او مرتکب خطا شد تا داور به سود انگلیس پنالتی بگیرد.
 

 
دقیقه 29: نفوذ رودریگز از سمت چپ محوطه جریمه انگلیس و ضربه او بی‌حاصل راهی اوت شد.
دقیقه 30: پندو با خروج به موقع از دروازه اجازه شوت‌زنی به استرلینگ نداد.
دقیقه 32: ارسال تریپر از روی ضربه آزاد میانه زمین با ضربه سر مگوایر همراه شد که توپ روی تور دروازه پاناما فرود آمد.
دقیقه 38: شوت بارسناس بی‌ثمر بود و با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه انگلیس عبور کرد.
دقیقه 42: شوت فنی لینگارد این بار تبدیل به گل نشد و بعد از برخورد به تورس به کرنر رفت.
دقیقه 43: بعد از ارسال مگوایر از روی کرنر، آنیبال گودوی در محوطه جریمه هری کین را گرفت، روی زمین انداخت و مرتکب خطا شد تا دومین پنالتی در این دیدار برای انگلیس اعلام شود.
 

 
دقیقه 49: پاس در عمق هری کین سرعت زیادی داشت تا تلاش استرلینگ برای گرفتن توپ بی‌ثمر باشد و پندو با خروج از دروازه و تکل بلند این موقعیت را دفع کند.
دقیقه 66: موریو نفوذ سریعی از سمت راست محوطه جریمه انگلیس داشت که خروج پیکفورد و دفع توپ مگوایر اجازه گلزنی به او نداد.
دقیقه 73: شوت والی تماشایی هندرسون با اختلاف کمی از کنار دروازه پاناما به اوت رفت.دقیقه 90: ارسال اشلی یانگ از روی ضربه آزاد میانه زمین بعد از برخورد به بازیکنان دو تیم در اختیار پندو قرار گرفت.
دقیقه 4+90: آریو قصد داشت با ضربه قیچی برگردان گلزنی کند که توپ روی پای او جفت و جور نشد تا مدافعان انگلیس توپ را دور کنند.

در حاشیه
* انگلیس با یک تغییر نسبت به بازی اخیرش مقابل تونس امروز برابر پاناما قرار گرفته که لوفتوس چیک را جایگزین دله آلی مصدوم کرده ولی پاناما هیچ تغییری در 11 نفر اصلی خود نداشته است.
* آرماندو کوپر که صدمین بازی ملی خود را برای پاناما انجام می‌دهد، با اخطاری که در دقیقه 11 دریافت کرد دو کارته شد تا آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی برابر تونس را از دست بدهد.