به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ساعت ۰۴:۰۷
کد مطلب : ۱۵۳۴۰۲

شنبه‌شب در خیابان‌های خرمشهر چه گذشت؟

شنبه‌شب در خیابان‌های خرمشهر چه گذشت؟
گروه جامعه: در حالیکه برخی اخبار غیررسمی و فیلم‌های منتشر شده از کشته و زخمی شدن تعدادی از حاضران در تجمعات و ناآرامی‌های خرمشهر در نیمه شب شنبه حکایت دارد خبرگزاری دولتی ایرنا روایت متفاوتی از این اتفاقات مخابره و خبرگزاری فارس هم به نقل از فرماندار این شهر کشته شدن یک نفر را تکذیب کرد.

ایرنا - خبرگزاری دولت درباره حوادث شنبه‌شب در خرمشهر نوشت: برخی معترضان خرمشهری به اموال عمومی خسارت  ایرنا حاضر در محل برخی معترضان خرمشهری پس از دعوت مسالمت آمیز پلیس از آنان برای متفرق شدن به سوی پلیس سنگ و اشیا پرتاب کردند.

آنان سپس در خیابانها به راه افتاده و به برخی اموال عمومی از قبیل بانکها و سطلهای زباله خسارت وارد کردند و یک پل در خرمشهر را نیز آتش زدند و گفته می شود به موزه دفاع مقدس نیز خساراتی وارد کردند. بر پایه این گزارش پلیس نیز اقدام به شلیک گاز اشک آور کرده و تا حدودی نیز آنها را متفرق کرده ولی هنوز به طور کامل متفرق نشده اند.

هنوز اخباری از آمار رسمی مصدومین و یا دستگیر شدگان این حوادث منتشر نشده است و خبرنگاران ایرنا در تلاش برای اخذ نظرات مسئولان هستند. گفته می شود بسیاری از این افراد غیر بومی بوده و با هدف بر هم زدن اوضاع و آرامش شهر خود را به حلقه معترضان رسانده اند.

بسیاری از شهروندان خرمشهری خود را از صف این هنجارشکنان جدا کرده و نسبت به عملکرد خشونت بار آنان معترض هستند.نیروهای انتظامی و امنیتی به صورت گسترده در محل هستند و اوضاع را به خوبی تحت کنترل خود دارند.

🚨 فرماندارخرمشهر: حاکم شدن آرامش در مرکز شهر
ولی‌الله حیاتی در گفت‌و‌گو با فارس در خرمشهر، با اشاره به حوادث شب گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: آرامش در مرکز و میدان اصلی شهر حاکم است.
 پس از حضور عوامل اغتشاشگر و خرابکار در چهارراه شهید مطهری اکنون فضای عادی و آرامش دوباره در شهر حکمفرما شد. مردم خرمشهر از حضور عناصر خرابکار هیچ نگرانی نداشته باشند،  حضور به موقع نیروهای انتظامی اغتشاشگران و خرابکاران را متفرق کرد. پنج نفر به صورت سطحی آسیب دیدند و مطلب منتشر شده در رابطه با کشته شدن یک نفر شایعه و کذب است.

شهرستانهای آبادان و خرمشهر طی سه روز گذشته به دلیل پایین آمدن کیفیت آب شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردم این شهرها بوده اند. استاندار خوزستان امروز از بهتر شدن وضعیت آب این ذو شهرستان خبر داد و گفت تا 15 تیر وضعیت آب این 2 شهرستان به حالت عادی برخواهد گشت.

⬅️ اظهارات استاندار خوزستان

همزمان با ناآرامی‌های خرمشهر، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در برنامه تلویزیونی افق روشن در شبکه استانی خوزستان با اشاره به مشکل آب شرب مردم آبادان و خرمشهر گفت : اقدامات از گذشته در خصوص رفع معضلات آب شرب در استان انجام شده و در حال انجام است .
🔹حل مساله آب شرب مردم استان را در اولویت نخست قرار داده ایم . بعد از حوادث بهمن ماه ، رییس جمهوری سفری به استان داشته اند . در این سفر فرصت را مغتنم شمرده و حل ریشه ای مشکلات آبفا را از ایشان خواستار شدم . رییس جمهور دستور دادند که این مساله حل شود . پس از آن شاهد مصوبه پانزدهم فروردین سال گذشته در خصوص حل مشکل زیرساخت ها در حوزه آبفا ، برق ، ریزگردها و احیای کارون توسط هیات دولت بودیم . از آن زمان عملیات  اجرایی طرح آبرسانی غدیر با شدت و حدت خوبی در حال اجراست. فاز اول خط دوم آبرسانی غدیر تا پانزدهم تیرماه اجرایی می شود .  فراموش نکنیم خشکسالی در صد سال اخیر بی سابقه بوده است . 
🔹 با نظر کارشناسی سازمان آب و برق خوزستان خط دوم طرح آبرسانی غدیر در پانزدهم تیرماه وارد لوله های آب خواهد شد . 
🔹این آب از کرخه وارد سیستم آب شرب مردم آبادان و خرمشهر خواهد شد و البته در فاز بعدی بنا براین است که آب را از رودخانه دز را وارد شبکه آب خوزستان کنیم.
🔹سیاست حوزه آبرسانی را وزارت نیرو تعیین می کند. قریب به اتفاق محل تامین آبرسانی های شهرهای رودخانه های استان بوده است.دولت دکتر روحانی هیچ مصوبه ای برای انتقال آب نداشته است . در حال حاضر تمامی پروژه های انتقال آب در حالت تعلیق و تعطیل درآمده است. نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان داشت : تفاهم نامه های آب شیرین کن از   رودخانه ها با هلند منعقد شده است
🔹 احداث سد مارد جهت جلوگیری از ورود آب دریا به رودخانه و کاهش شوری آب ، اجرای خط دوم طرح آبرسانی غدیر تا پانزدهم تیرماه با ایسی آب دو هزار و هفتصد، توزیع آب به وفور توسط تانکر در شهر آبادان و خرمشهر و توزیع گسترده آب معدنی اقدامات ما در ده روز پسا بحران آب بوده است
🔹شکستن خط اول آبرسانی غدیر مشکلات برای دستگاه های آب شیرین کن بوجود آورد که با تلاش کارگران و کارشناسان خط اول تعمیر شد
🔹 به هیچ عنوان آب از خوزستان به هیچ کشوری منتقل نمی شود . اهداف شایعه سازان ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان است.
🔹 اقدامات از گذشته در خصوص رفع معضلات آب شرب در استان انجام شده و در حال انجام است . از بدو پذیرش مسئولیت استانداری خوزستان ،حل مساله آب شرب مردم استان از اولویت‌های من بوده است.
 
برچسب ها: خرمشهر کم آبی