به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۵۳۶۰۷
ترقی:

هر اعتراضی که بشود، تقصیر حجاریان است!

گروه سیاسی: حمیدرضا ترقی گفت: حجاریان تئوریسین تندروهاست. تئوری سیاست «فشار از پایین و چانه زنی از بالا» را او طراحی کرد و امروز نیز دنبال احیای آن است.
هر اعتراضی که بشود، تقصیر حجاریان است!
اصلاح طلبان از موقعیت خود در عرصه سیاسی راضی نیستند، بعد از دولت اصلاحات بر حضور در انتخابات با تابلوی اختصاصی تأکید داشتند اما نتیجه نگرفتند و وقایع سال 88 نیز بیش از گذشته آنها را به حاشیه برد. سال 92 تغییر استراتژی دادند و از سیاست «حمایت از نامزد اعتدالی با هدف طرد نامزد تندرو» جواب گرفتند. در انتخابات مجلس دهم، خبرگان پنجم، ریاست جمهوری 96 و شورای شهر همین رویه را ادامه دادند و به اهداف مدنظرشان رسیدند اما از ابتدای سال 97 به ویژه در موضوع انتخابات شهردار جدید دوباره تغییر ذائقه دادند چون دیگر نمی خواهند جریان در سایه اعتدال لقب گیرند، علتش نیز به آنجا بر می گردد که عملکرد اعتدالی ها انتقادات جامعه را برانگیخته و اصلاح طلبان می گویند «وقتی از قدرت عایدی نداشتیم چرا هزینه هایش را بپردازیم؟ از این به بعد یا تأیید صلاحیت می شویم در انتخابات قوی می آییم یا اصلا شرکت نمی کنیم»، حرفی که اخیرا سعید حجاریان زد اما این موضع حجاریان با واکنش حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه مواجه شد.در ادامه گفتگوی او با نامه نیوز را می خوانید:

سعید حجاریان اعلام کرد «انتخابات بت نيست براي ما؛ چه کسي گفته اصلا بايد شرکت کرد يا نکرد. اگر شوراي نگهبان مي‌خواهد همين‌طوري ردصلاحیت کند اصلا شرکت نمي‌کنيم». به نظر شما چرا آقای حجاریان 18 ماه مانده به انتخابات مجلس چنین صحبتی انجام داده است؟
جریان تندرو اصلاح طلب چون از مردم و جریان اعتدال ناامید شده و احساس می کند در بین جامعه هیچ طرفدار و زمینه ای ندارد بنابراین چنین مواضعی را اتخاذ می کند.

یعنی آقای حجاریان را تندرو می دانید؟
بله، آقای حجاریان تئوریسین تندروهاست. تئوری سیاست «فشار از پایین و چانه زنی از بالا» را او طراحی کرد. اصلاح طلبان تندرو نیز امروز می خواهند بر همین اساس فشار بیاورند تا نظام از رفتار انقلابی خود دور شود و به اتخاذ مواضع محافظه کاری و انفعال روی آورد.

در واقع آقای حجاریان می خواهد تئوری «فشار از پایین و چانه زنی از بالا» را زنده کند؟
بله.

نتیجه ای هم می گیرد و می تواند معادلات سیاسی را تغییر دهد؟
معادلات سیاسی را نمی تواند به این سادگی تغییر دهند اما چون جریان اپوزوسیون خرابکار و منافقین می خواهند صحنه را از تندروهای اصلاح طلب تحویل بگیرند و به سمت جنبش های اجتماعی و درگیری های خیابانی بروند، تندروهای اصلاح طلب با اتخاذ چنین مباحثی می خواهند عرصه را برای آنها باز کنند تا ضدانقلاب از هر تجمع اعتراضی ولو به حق بتواند سوءاستفاده کند.

در واقع می فرمایید از این به بعد هرچه تجمع اعتراضی داشته باشیم به پای آقای حجاریان نوشته می شود؟
بله، به پای اینها باید نوشته می شود چون کار مشترکی است و از قبل زمینه ایجاد اغتشاش را در جامعه فراهم کردند.