کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک مقام پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد:

اوباما مانع حمله اسرائيل به ایران شد

13 شهريور 1392 ساعت 14:55

گروه سياسي: رییس پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد که برنامه این رژیم برای حمله به ایران در سال 2012 به دلیل اعتراضات آمریکا لغو شد.


گیورا ایلند، در گفت‌وگو با روزنامه تایمز آو اسراییل مدعی شد بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیراسرائيل) به طور جدی یک حمله بازدارند به ایران را درنظر گرفت، ولی آمریکایی‌ها از این ایده هیجان‌زده نشدند. ایلند مدعی شد که نتانیاهو ابتدا قصد داشت بین سپتامبر و اکتبر سال 2012 دستور حمله به ایران را بدهد اما دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست دست به این حمله نزند، احتمالا به این دلیل که در روند انتخابات آمریکا اختلال ایجاد نکند.
ایلند گفت: اسراییل در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند مستقل عمل کند. ساخت بیت‌المقدس، حمله به غزه و بسیاری مسائل منطقه‌یی دیگر. ما پیش از این که دست به کاری بزنیم نیازی به اجازه گرفتن از آمریکا نداریم، حتی اگر آن‌ها از این کار خوششان نیاید. ولی وقتی منافع آمریکا در موردی وسط کشیده شود نمی‌توانیم برخلاف میل آن‌ها عمل کنیم.

ایلند در عین حال مدعی شد که رژیم صهیونیستی ممکن است در آینده به ایران حمله کند و به این نکته اشاره کرد که با توجه به بی‌میلی واشنگتن برای اتخاذ اقدام نظامی در سوریه احتمال حمله آمریکا به ایران بسیار کم است. وی تایید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حقیقتا قصد حمله به ایران را داشت.


کد مطلب: 15495

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15495/اوباما-مانع-حمله-اسرائيل-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir