به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۵۵۱۴۴
رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران:

مشکلات داخلی بیشتر از تحریم‌ها اثرگذار است

گروه اقتصادی: رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر ما زیرساخت‌ها را اصلاح و بهبود دهیم می‌شود از شرایط امروز عبور کرد و بر مشکلات فائق آمد اما امروز بیشتر مشکلات ما داخلی است تا تحریم‌ها هر چند آنها هم بی‌تاثیر نیستند اما اگر زیرساخت‌های داخلی را اصلاح نکنیم تحریم‌ها، مشکلات فعلی کشور را تشدید خواهد کرد.
مشکلات داخلی بیشتر از تحریم‌ها اثرگذار است
عباس آرگون در خصوص اظهارات مقامات و سفرای اروپایی در خصوص ادامه همکاری‌ها با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا گفت: بحث زیرساخت‌های بانکی ما یکی از موضوعات اصلی است. به هر حال ما باید زیر ساخت‌های خود را در بخش‌هایی اصلاح کنیم از جمله در بانکداری بین‌المللی. هر چند امروز در برخی از حوزه‌های بانکی همکاری با اروپا وجود دارد اما اینکه ما چقدر آمادگی داریم که این روابط را افزایش دهیم موضوع اصلی است.رئیس کمیسون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اگر ما زیرساخت‌ها را اصلاح و بهبود دهیم می‌شود از شرایط امروز عبور کرد و بر مشکلات فائق آمد اما امروز بیشتر مشکلات ما داخلی است تا تحریم‌ها هر چند آنها هم بی‌تاثیر نیستند اما اگر زیرساخت‌های داخلی را اصلاح نکنیم تحریم‌ها، مشکلات فعلی کشور را تشدید خواهد کرد.

وی در خصوص توافق ایران و روسیه و تبادل نفت در ازای کالا و تبدیل شدن این کشور به اصلی‌ترین شریک تجاری ایران گفت: این موضوع در حد صحبت است و جزئیات آن باید تعریف شود که در چه چارچوبی قرار است انجام شود؟ آیا در قبال خرید نفت آنها سرمایه گذاری می‌کنند؟ که باید مشخص شود در چه حوزه‌هایی و چه بازه زمانی قرار است صورت بگیرد و یا اینکه به ازای آن فقط کالا داده خواهد شد.آرگون در خصوص تشکیل بازار ثانویه ارز افزود: فعلا این بازار در کوتاه می‌تواند تاثیرگذار باشد اما در بلندمدت مسئولان باید فکری به حال نقدینگی کشور کنند زیرا حجم آن خیلی بالا است و بازارهای دیگر را متلاطم می‌کند حتی بازار ثانویه ارز را چون تقاضا در این حوزه بالا است پس امکان هجوم سرمایه‌ها در این بازار وجود دارد.
مرجع : ایلنا