کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسرائیل جنگنده سوری را بر فراز جولان ساقط کرد

2 مرداد 1397 ساعت 18:02

گروه بین‌الملل: ارتش اسرائیل مدعی شد یک جنگنده سوری را بر فراز بلندی‌های جولان ساقط کرده است.


به گزارش یورونیوز، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: « سامانه ضد موشکی ارتش اسرائیل یک هواپیمای سوری از نوع سوخو که تا عمق۲ کیلومتر در مرز هوایی اسرائیل نفوذ کرده بود را رهگیری و به سمت آن موشک پاتریوت شلیک کرد.» بر طبق این بیانیه «درگیری‌های داخل سوریه همراه با فعالیت‌های هوایی از صبح امروز افزایش یافته است.» یک منبع ارتش اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفت که از سرنوشت سرنشین هواپیما خبری در دست نیست و پرش خلبان با چتر نجات از هواپیما مشاهده نشده است.

ارتش اسرائیل تصریح کرد که این ارتش در حال آماده‌باش بوده و علیه هرگونه نقض توافق جدایی نیروهای سال ۱۹۷۴ اقدام جدی خواهد کرد. خبرگزاری جمهوری عربی سوریه، سانا، نیز به نقل از یک منبع ارتشی سقوط هواپیمای سوری را توسط ارتش اسرائیل تائید کرد و گفت: «دشمن اسرائیلی حمایت خود از گروه‌های تروریستی را نشان داد و هواپیمای ما را که در منطقه‌ هوایی نزدیک به دره یرموک در خاک سوریه در حال حمله به گروه‌های تروریستی بود ساقط کرد.» در سال ۱۹۷۴ یک‌ سال پس از پایان جنگ عرب‌ها و اسرائیل، توافقی بین اسرائیل و سوریه صورت گرفت که بر طبق آن منطقه‌ای غیرنظامی حائل بین دو کشور خواهد بود.

با این‌که سوریه و اسرائیل به این توافق پایدار مانده‌اند اما هرگز معاهد‌ه صلحی امضاء نکرده‌اند. با شروع بازپس‌گیری مناطق درعا و قنیطره توسط نیروهای ارتش سوریه و متحدانش از ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد ماه) ، اسرائیل در حالت آماده‌باش به سر می‌برد. اسرائیل در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را که متعلق به سوریه است به اشغال خود درآورد. اسرائیل در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. این اقدام هیچگاه مورد تأیید سازمان ملل متحد قرار نگرفت.


کد مطلب: 155289

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/155289/اسرائیل-جنگنده-سوری-فراز-جولان-ساقط

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir