به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۵۵۲۹

يک مقام قضايي: قليان «ام‌الفساد» است

گروه جامعه: رييس‌ کل دادگستري خوزستان گفت: اقدامات قضايي، امنيتي و انتظامي در مقابله با مواد مخدر کافي نيست و براي ريشه‌کن کردن اين جرم بايد ساير حوزه‌ها نيز بسيج شوند.
يک مقام قضايي: قليان «ام‌الفساد» است
محمدباقر الفت در جلسه شوراي پيشگيري استان، اظهار کرد: اگر بخواهيم به درستي با مواد مخدر برخورد کنيم، بايد ابتدا تاريخ ورود آن به کشور را مرور و بررسي کنيم تا راهکارهاي مناسب اتخاذ شود.الفت با ارائه تعريف سازمان بهداشت جهاني از اعتياد، گفت: وجود تمنا براي استعمال، به دست آوردن به هر قيمت و وابستگي رواني و جسماني از علائم اعتياد به مواد مخدر است که موجب بروز آسيب هاي اجتماعي متعددي در جامعه مي‌شود.

مقام عالي قضايي استان خوزستان با اشاره به تهديدات ناشي از مصرف مواد مخدر صنعتي در کشور، تصريح کرد: ظرف مدت پنج سالي که نسبت به اين مواد بي توجهي شد، چنان آسيبي به کشور وارد شد که در دوران انقلاب و جنگ تحميلي رخ نداد. وي با تأکيد بر اهميت رسالت رسانه‌هاي جمعي در تعالي فرهنگ جامعه، افزود: اگرچه مهم ترين نقش را در اين زمينه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايفاء مي کند و اقدامات خوبي نيز در اين زمينه صورت داده است، اما اين‌ها به تنهايي کافي نيست. آموزش و پرورش، دانشگاه ها و تربيت بدني مهم ترين مراکزي هستند که مي‌توانند در اين راستا مؤثر باشند؛ چرا که جامعه هدف مصرف مواد مخدر، جمعيت 15 تا 25 سال است.

الفت اظهار کرد: قليان ام‌الفساد است و مي‌تواند وسيله‌اي براي مصرف مواد مخدر باشد؛ از اين سو به رغم مصوبه دولت در عدم برخورد با قليان فروش‌ها، قوه قضاييه با مراجعه به قانون با آن‌ها برخورد مي‌کند؛ اما چون اراده عمومي بر اين مقابله حاکم نيست، مصرف آن در سطح شهر هنوز مشاهده مي‌شود.
مرجع : ایسنا

محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۱:۱۳
کاملا موافقم. متاسفانه دختر و پسرها در اکثر پارکها و رستورانها به طرز بسیار زشتی قلیان میکشند... امیدوارم نیروی انتظامی برخورد جدی کنه (121810)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۳:۰۵
ایشالا که برخورد کنه تا خون شهیدان پایمال نشه (121839)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۵:۳۸
قلیون چیز بدیه که شیفتگی و تجربه لذت ناشی از اون می تونه در نهایت زمینه ساز اعتیاد افراد کم سن و سال بشه. ولی منظور شما از بیان پایمال شدن خون شهدا رو در صورت عدم ممنوعیت قلیون نمیفهمم. (121898)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۷:۲۶
ام الفساد بیکاری،پارتی بازی و وضعیت وخیم معیشت مردم ست (121912)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۲:۴۳
ایا میدانستید قهوه خانه ها ستاد انتخاباتی اصولگرایان و به خصوص احمدی نژاد است؟ (121830)
استوکولو
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۲:۵۳
هههههه
ما رفته بودیم مشهد زنا خیلی راحت داشتن دم در خونشون قلیون میکشیدن
ایقدم Relax بودن که!!!!!!!!!! (121833)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۷:۲۸
يه سر كرمان هم برو عزيز :دي

به والله من رفته بودم بازار سر پوشيده كرمان يكي از فروشنده ها با رفيقش پيك نيك گزاشته بودن بيرون مغازه و ... !!! (121913)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۳:۱۵
البته قلیان بد است ولی مواد مخدر صنعتی مثل شیشه و هرویین به مراتب بدتر است و به نظرم لقب ام الفساد بیشتر برازنده شیشه است.
هر جا دزدی، قتل، تجاوز، زورگیری و خیانت می شود پای شیشه در میان است! (121842)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۸:۲۷
والا ما از قدیم ندیم ها از آقایون روحانی شنیده بودیم که مشروبات الکلی ام الفساد است.مثل اینکه هر چه منافعشون بگه همون هم میشه ام الفساد!!! (121932)
مرتضی عب...
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۳:۲۸
وقتی در یک جامه ای بیش از8میلیون بیکار داشته باشیم و یک جوان نتونه تا 30سالگیش کار پیدا کنه وزندگیشو جور کنه،دیگه معلومه باید بره دنبال اینجور کارها،بجای اینکه روی درد را بپوشانیم باید درد را درمان کرد (121854)
rahman
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۴:۰۳
من یک دانشگاهی هستم. واقعا از رشد روزافزون مصرف قلیان نگرانم متاسفانه قلیان کشی دارد به عادت خانواده ها تبدیل می شود و این در حالی است که عوارض آن به مراتب بیشتر از سیگار است. چرا مسئولین اینها را مثل خیلی چیزای دیگه(ازجمله تخریب گسترده محیط زیست، فرهنگ غلط رانندگی و..) نمی بینند. اینروزها همه سرگرم سیاستند اینها مهم نیست؟! (121860)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۷:۲۸
مهم نيست قليوني ها منفي بدن !
من مثبت ميدم ... چون حقيقت همينه (121914)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۴:۱۰
ای بابا . ما اهوازیا تفریحمون اینه که بریم لشکر اباد فلافل بخوریم و یه قلیان با رفقا بکشیم . اگه این کارو نکنیم چه کار کنیم (121861)
احسان تقدیری
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۴:۳۶
کاملن مخالفم بجای برخورد و بگیر و ببند تفریحات سالم برای جوانان و دختر و پسر ها فراهم کنند. این برخوردها فقط جوانان را به تجمع در اماکن پنهانی می کشاند که آسیبهای آن به مراتب بیشتر است. (121866)
یک جوان خسته خسته خشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۵:۰۹
شما را به خدا بگذارید ما جوانها کمی راحت باشیم. به خدا از زندگی بیزارمان کردین. . . . . و شادی که ممنوعه. قلیان هم ممنوع؟؟؟ بابا ما نمیخوایم اونجور که شما میگین زندگی کنیم. مثل همه جای دنیا بذارین آزاد باشیم. به خدا دیگه دارم قاطی میکنم..... (121887)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۷:۲۹
خيلي مسخره بود نظرتون !
ببخشيد البته !!! (121915)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۵:۱۳
نمیشه از دوسیب دل کند (121889)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۷:۱۰
اخه مني که با ليسانس عمران بيکارم از صب تا شب بيکار مطمن باشين مجبورم دو ساعت قليون بکشم يه جا تفريحي که نداريم (121907)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۲۳:۰۳
یه چند تا قرص بخور خودتو راحت کن خب !!!!! (121980)