به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۵۵۵۶۴
ابطحی:

حقوق معلمان هنوز اضافه نشده است

گروه جامعه: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: ایراد اصلی در افزایش حقوق معلمان این است که برخی ردیف‌ها در فیش حقوقی معلمان را حذف یا کاهش داده‌اند و این یعنی عملاً افزایش حقوقی انجام نشده است.
حقوق معلمان هنوز اضافه نشده است
محمدجواد ابطحی در خصوص افزایش جزی حقوق معلمان، اظهار کرد: گزارشی از وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان از آموزش و پرورش دریافت کرده‌ام.در این گزارش در خصوص افزایش ضریب حقوق فرهنگیان آمده که یک تصویب‌نامه اولیه از هیئت دولت به تاریخ 16 اردیبهشت 97 داریم و یک تصویب‌نامه دیگر به تاریخ 19 خرداد 97. بر اساس این تصویب نامه‌ها برای مثال حقوق یک‌میلیون و 200 هزار تومانی به یک میلیون و 242 هزار تومان رسیده است.وی در همین خصوص افزود: در بند تصویب‌نامه اولیه ضریب 6 درصد اضافه شده بود. ضریب ثابت در بخشنامه اولیه 6 درصد و ضریب تعدیل حداکثر 9 درصد است. در بخشنامه دوم این ضرایب انجام شده، ولی حداقل حقوق یک‌میلیون و 200 هزار تومان به یک‌میلیون 242 هزار تومان افزایش یافته است.این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از صدور احکام افزایش‌ها به این شرح اعلام شده است. حقوق کمتر از دو میلیون تومان حداکثر 15 درصد، کمتر از 3 میلیون حداکثر 10 درصد، کمتر از 5 میلیون 8 درصد و بالای 5 میلیون حداکثر 6 درصد افزایش یابد.

ابطحی تصریح کرد: استدلال می‌کنند که آن 12 درصد افزایش حقوق را در بخشنامه اول را اعمال کرده‌اند و بعد باید 20 درصد حقوق‌ها را افزایش می‌دادند که 5 درصد اضافه شده است.بنابراین ادعا می‌کنند حقوق زیر دو میلیون را 15 درصد افزایش داده‌اند که اگر چنین هم باشد اشتباه است چرا که باید 20درصد افزایش می‌دادند و در این خصوص تخلف کرده‌اند.نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اما ایراد اصلی این است که برخی ردیف‌ها در فیش حقوقی معلمان را حذف یا کاهش داده‌اند و این یعنی عملاً افزایش حقوقی انجام نشده است.وقتی سختی کار یک معلم و دیگر ردیف‌ها را کاهش شدید می‌دهند طبیعی است که افزایش حقوق احساس نشود.وی بابیان اینکه این موارد سبب نگرانی شدید معلمان شده است، ادامه داد: مقرر شد فردا یکشنبه یا سه‌شنبه همین هفته وزیر آموزش و پرورش و معاون مالی وزیر به کمیسیون آموزش مجلس بیایند و در این خصوص توضیح دهند. هم‌اکنون فیش‌های حقوقی به دست بنده رسانده‌اند و در این فیش‌ها حقوقی که دو میلیون و 500 بوده به دو میلیون 700 هزار تومان افزایش یافته است.به همین دلایل نمایندگان درباره حقوق معلمان تذکر داده‌اند و در جلسه‌ای که با وزیر خواهیم داشت این موارد را بررسی می‌کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به قانون عمل نکرده و مصوبه مجلس را اجرا نکرده است. در دولتی که ادعای اولیه‌اش عمل به مُرِ قانون بود و تأکید داشت که قانون را رعایت می‌کنیم، در انتصابات رابطه را دخیل نمی‌کنیم و رفاه طبقات ضعیف را مد نظر قرار می‌دهیم اما متأسفانه در این دولت سطح وسیعی از قانون‌گریزی وجود دارد. مجلس اگر خود را در رأس امور حفظ می‌کرد و نماینده‌ها جلوی تخلفات می‌ایستادند وضعیت به شکل امروز نبود.ابطحی در پاسخ به این سؤال که چرا همیشه از حقوق معلمان زده می‌شود، گفت: متأسفانه قشر فرهنگیان را با دیگر قشرها مقایسه می‌کنند که مثلاً سه ماه تعطیل هستند. این دید در برخی مسئولان وجود دارد، به این معنا که به آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه مادر نگاه نمی‌کنند.در بودجه‌ای که دولت به وزارتخانه‌ها اختصاص می‌دهد جایگاه وزارت آموزش و پرورش سیزدهم است. اگر در ردیف بودجه وزارت آموزش و پرورش اول یا دوم بود هم‌اکنون این مشکلات را نداشتیم.نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر آموزش و پرورش انگیزه خود را از دست بدهد مسئولان محلی با چه توانی کار کنند. هم‌اکنون فرهنگیان دو شغله هستند و این صحیح نیست. اگر سازمان‌های مختلف تشریفات اضافی را کم کنند افزایش حقوق‌ها اصولی انجام می‌شود.وی ادامه داد: به تغییر کابینه اعتقاد نداریم چرا که رویکردها باید عوض شود. وقتی رویکردها همان است جابجایی افراد هیچ سودی ندارد.
مرجع : ایسنا