به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۵۵۹۱۷
تاجرنیا:

برخی، روحانی را از مشکلات دور نگه می‌دارند

گروه سیاسی: ک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمی‌دانم چرا گفت‌و‌گوی تلویزیونی رییس‌جمهور به تاخیر می‌افتد اما می‌دانم که هرچه بگذرد، دشواری این گفت‌و‌گو بیشتر خواهد شد و همچنین شاید دیگر مردم شنوای صحبت‌های رییس‌جمهور نباشند چرا که اعتماد مردم به شدت در حال آسیب دیدن است.
برخی، روحانی را از مشکلات دور نگه می‌دارند
علی تاجرنیا با اشاره به التهابات در جامعه در خصوص الزام صحبت رودرروی رییس‌جمهور با مردم گفت: معتقدم هر مساله‌ای که موجب بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت و دولت شود،‌ ضررش متوجه مدیریت کلان کشور خواهد شد. هرچقدر شکاف بین مردم و دولت بیشتر شود، دولت برای پیشبرد اهدافش در مضیقه قرار خواهد گرفت. وی افزود: علاوه بر اینکه دانستن حق مردم است؛‌ این صحبت با مردم کمک بزرگی است برای دولت تا در زمان قرار گرفتن در تنگناها حمایت مردم را پشت خود داشته باشد. تاجرنیا ادامه داد: سال گذشته رییس‌جمهور با رای به مراتب بالاتر از دور اول انتخاب شد و این نشان می‌دهد که مردم بیشتری در این دوره به او امید بستند و خواهان بهتر شدن اوضاع بودند. رییس‌جمهور وعده‌هایی به مردم داد اما متاسفانه مورد قبول همه است که وعده‌ها عملی نشده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت:‌ ما می‌دانیم که بخشی از این مشکلات دست دولت نبوده و می‌دانیم دولت فعال ما یشاع و همه کاره نیست.

وی گفت: بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها است و بخش عمده‌ای نیز به این علت است که عمده مناسبات پولی کشور دست نهادهایی است که دولت نظارتی روی آنها ندارد. وی افزود: مردم تفاوت را می‌بینند و احساس می‌کنند، از همین رو انتظار می‌رود رییس‌جمهور نسبت به مسائل پیش آمده پاسخگو باشد. مردم دوست دارند از زبان خود مسئولان مسائل و مشکلات را بشنوند. این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در این شرایط نمی‌دانم چرا گفت‌و‌گوی تلویزیونی رییس‌جمهور به تاخیر می‌افتد اما می‌دانم هرچه بگذرد دشواری این گفت‌و‌گو بیشتر خواهد شد و شاید دیگر مردم شنوای صحبت‌های رییس‌جمهور نباشند؛ چراکه اعتماد مرم به شدت در حال آسیب دیدن است. تاجرنیا در خصوص احتمال ارائه مشاوره غلط به رییس‌جمهور هم گفت: نمی‌دانم آیا این موضوع در لغو گفت‌و‌گوی تلویزیونی رییس‌جمهور نقش داشته یا نه؛‌ اما قطعا می‌دانم رییس‌جمهور از مشاوران دلسوز بی‌بهره است.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم مشاوران ایشان خیانت می‌کنند اما قطعا آنها توانایی درک شرایط موجود را ندارند و فکر می‌کنند اگر رییس‌جمهور را از مشکلات دور نگه دارند، به ایشان لطف کرده‌اند. وی افزود: برخی از این افراد به غیر از حضور در کنار روحانی هیچ هویت دیگری ندارند و بعضا به علت دوستی با رییس‌جمهور در این جایگاه قرار گرفته‌اند و احتمالا استمرار حضورشان در دولت هم به این علت است. این عضو حزب اتحاد ملت در خصوص دستور رییس‌جمهور به وزرا برای تشکیل اتاق فکر هم گفت:‌ از مشورت هیچکس متضرر نشده است. وقتی می‌بینیم فرآیندی نتیجه مطلوب نداشته است، باید تغییر ایجاد کنیم. مشخصا آنهایی که تا الان در تیم اقتصادی دولت بوده‌اند، نشان دادند که نمی‌توانند نتیجه مطلوبی از اقداماتشان بگیرند. وی ادامه داد: برخی مدیران اقتصادی دولت در فضای انتزاعی تصمیم می‌گیرند و به جای اینکه مدیر درآمد باشند، مدیر هزینه هستند. تاجرنیا گفت: ما در کشور چهره‌های دانشگاهی و صاحب نظران زیادی داریم که هم علمی و هم عملی در اقتصاد درگیر هستند. رییس جمهور باید بتواند از حضور این چهره‌ها بهره ببرد.
مرجع : ایلنا