به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۵۶۱۴۲

بهترین شروع ممکن برای مردان غیرممکن!

گروه فرهنگ و هنر: همان طور که پیش بینی می شد، قسمت ششم فیلم اکشن و تماشایی «مأموریت غیرممکن» به صدر آثار پرفروش سینماهای آمریکای شمالی صعود کرد و در این راه ۵/۶۱ میلیون دلار در بیش از ۴۳۰۰ سالن در سطح آمریکا و کانادا سودسازی کرد.
بهترین شروع ممکن برای مردان غیرممکن!
این رقم بالاترین آغاز اکرانی است که این فرانچیز شش فیلمی ۲۲ ساله در طول دوران عرضه اش تجربه کرده است و برای تام کروز ستاره اول همیشگی این سری فیلم ها نیز چنین آغاز اکرانی دومین شروع برتر اقتصادی در تمامی عمر هنری طولانی و بیش از ۳۵ ساله وی به حساب می آید.شکوه و رونق ورسیون جدید «مأموریت غیرممکن» در شرایطی شکل گرفت که یک فیلم تازه اکران شده دیگر این هفته که کارتونی به نام «غول های تین ایجر به سینما می روند» و محصول کمپانی برادران وارنر است، اصلاً نتوانست به حد انتظارها و توقعات موجود برسد و با اکتفا به فروشی ۵/۱۰ میلیون دلاری تنها در رده پنجم جدول پرفروش ها نشست.در مجموع ۱۲ فیلم صدر جدول آمریکای شمالی ۶ درصد بیشتر از فیلم های بالانشین هفته پیش فروختند و در قیاس با سال پیش در همین موقع نیز صعود و ارتقایی ۸ درصدی را بروز دادند.

فقط پشت سر «جنگ دنیاها»
بالاترین رقم «آغاز اکران» برای فیلم های «مأموریت غیرممکن» تا پیش از اکران فیلم فعلی ۸/۵۷ میلیون دلاری بود که برای قسمت دوم از این مجموعه در سال ۲۰۰۰ به ثبت رسیده بود و اگر فقط تام کروز ایفاگر رل اصلی این آثار را (که اتان هانت نامیده می شود) مبنا بگذاریم، این دومین آغاز نمایش برتر در میان فیلم های سینمایی متعدد وی از ۱۹۸۲ به این سو است و فقط آغاز اکران ۸/۶۴ میلیون دلاری «جنگ دنیاها» در سال ۲۰۰۵ از آن فراتر رفته است. استودیوی پارامونت هم به عنوان کمپانی تولید و توزیع کننده این فیلم از سال ۲۰۱۴ که ورسیونی آمریکایی از روی داستان شرق آسیایی لاک پشت های نینجا را عرضه کرد فیلمی با آغاز درخشانی از این دست را به روی پرده های نقره ای نفرستاده بود.«مأموریت غیرممکن۶» که نام جنبی و کامل کننده آن «سقوط» است با توجه به اینکه در چند هفته پیش رو با غول های تازه و رقبای بس معروف و قدرتمندی مواجه نخواهد شد، می تواند به استمرار ریتم فروش خود امیدوار بماند و حتی به رقمی برسد که هیچ یک از پنج فیلم قبلی این سری آثار به آن نایل نشده بودند.

بیلانی متوازن تر
هر چه هست از بینندگان هفته اول «مأموریت غیرممکن» ۵۵ درصد مرد و بقیه زن بوده اند و این یک بیلان متوازن تر در قیاس با فیلم «مأموریت غیرممکن: ملت سرکش» است که از تماشاگران آن در بدو اکران ۶۲ درصد مرد بودند. «ملت سرکش» در نهایت فروشی ۱۹۵ میلیون دلاری را در سطح آمریکای شمالی به ثبت رساند ولی بعید است نسخه فعلی یا همان «Fallout» (سقوط) از ۲۱۵ میلیون دلار فراتر نرود.

«مامامیا» تنزل کرد اما…
رتبه دوم در جدول پرفروش های آمریکای شمالی، این هفته سهم «مامامیا۲» شد که مثل ورسیون اول یک کار موزیکال شاد و مفرح و سرشار از چهره های مشهور شامل مریل استریپ، کالین فرث، پی یرس براسنان، استلان اسکارزگارد و آماندا سیفرید است اما جوان ترهایی مثل لیلی جیمز در این ورسیون تازه بیش از پیش ابتکار عمل را در دست گرفته و صحنه گردان شده اند که در میان شان جیمز رل دوران جوانی کاراکتر مریل استریپ را ایفا می کند. این فیلم در دومین هفته نمایش اش در آمریکای شمالی تنزل فروشی برابر با ۵۷ درصد را تجربه کرد ولی ۱۵ میلیون دلاری که به ثبت رساند برای ۴/۷۰ میلیون دلاری شدن فیلم در آمریکا و کانادا کفایت کرد و با توجه به اینکه میزان سودسازی این فیلم در کشورهایی به جز آمریکای شمالی بسیار بالا است یونیورسال که استودیوی سازنده این فیلم است از حاصل کار خود مطمئن است و می داند عبور از مرز ۶۱۵ میلیون دلار که حاصل اکران فیلم نخست بود، برایش ناممکن نخواهد بود. در عین حال سقوط ۵۷ درصدی در گیشه های آمریکای شمالی بیشتر از چیزی بود که یونیورسال و رقبای آن انتظارش را داشتند و این مسئله نشان می دهد آمار این فیلم در آمریکا و کانادا به همان اندازه غرور انگیز نخواهد بود که میزان فروش آن در قاره های دیگری مانند اروپای غربی، آسیای شرقی و آمریکای جنوبی خواهد بود.

سقوطی بزرگتر
«اعتدال دهنده۲» که یک فیلم پلیسی با بای دنزل واشینگتن در رل اصلی و ادامه ای بر پاکسازی اشرار توسط یک افسر امنیتی بازنشسته با بازی این هنرپیشه با کلاس و سیاهپوست است، در جدول این هفته آمریکا ۱۴ میلیون دلاری صاحب رتبه سوم شد تا مقام صدرنشینی را فقط به مدت یک هفته در اختیار داشته باشد و به یکباره به رده سوم فرو افتد. این امر نشان می دهد «The Equalizer2» تنزلی ۶۱ درصدی در گیشه ها داشته که هر چند برای صدرنشین های جداول فروش بی سابقه نیست اما کم سابقه است. فیلم اول به رغم اینکه رقبای قدرتمندی مثل «دختر گمشده» و «آنابل» داشت، در هفته دوم پخش اش بیش از ۴۵ درصد تنزل نکرده بود.
مرجع : بانی فیلم