به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۱ - ۰۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۱۵۶۲۲۵

احتمال حذف دفترچه تامین اجتماعی

گروه جامعه: رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: امیدوارم تا پایان سال جاری چیزی به نام دفترچه تامین اجتماعی نداشته باشیم.
احتمال حذف دفترچه تامین اجتماعی
نقی نوربخش در بازدید از مرکز درمانی این سازمان در جیرفت با اشاره به اینکه در کل کشور علاوه بر کلیه مراکز درمانی در 8 استان کشور با مراکز طرف قرار داد، اقدامات ایجاد پست اکترونیکی تامین اجتماعی را آغاز کردیم، توضیح داد: زیرساخت طرح تحول سلامت، تولید نسخه الکترونیکی و همان حذف دفترچه بیمه است و در این زمینه قدمها و اقدامات خوبی در حوزه تامین اجتماعی صورت گرفته است.وی با بیان اینکه 70 میلیون نسخه الکترونیک تاکنون تولید کردیم که این روند باعث صرفه‌جویی در صدور دفترچه شده و کنترل هزینه‌ها بسیار موثر است، ادامه داد: با مذاکراتی که با وزارت بهداشت انجام دادیم و حمایتی که وزیر بهداشت داشته این مهم در کل کشور گسترش داشته است. سالیانه 65 میلیارد تومان کل هزینه صدور دفترچه بیمه است و از این مبلغ 15 میلیارد تومان آن هزینه تامین کاغذ می‌شود.

نوربخش با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی باید خدمات خود را در جنوب استان کرمان اصلاح و ارتقا دهد، تصریح کرد: فضای فیزیکی شعبه تامین اجتماعی و مراکز درمانی فضای فرسوده است و متناسب با تعداد بیمه‌ شدگان این منطقه نیست.وی ادامه داد: در جنوب استان کرمان ضریب پوشش بیمه‌ای ما نسبت به جمیعت کل زیاد نیست اما تعداد بیمه شده قابل توجهی دارد که سازمان باید در این منطقه خدمات خود را اصلاح کند. امیدوارم با بررسی‌هایی که در این سفر انجام می‌شود بتوانیم خدمات خود را در این منطقه ارتقاء دهیم.نوربخش با بیان اینکه از جمله این خدمات راه‌اندازی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان است که بعد از یک دهه افتتاح شد، گفت: در بازدیدی که از این بیمارستان داشتم در این بیمارستان خدمات خوبی ارائه می‌شود که رضایت‌بخش است. خدمات درمانی تامین اجتماعی که در جنوب کرمان امکانات ارائه می‌شود در حد مراکز درمانی است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به همراه نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از روند خدمت رسانی در تامین اجتماعی جیرفت به مردم و همچنین روند ارائه خدمت در مرکز درمانی تامین اجتماعی جیرفت بازدید کرد.یحیی کمالی پور، نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز جنوب استان کرمان به خدمات مطلوب تر تامین اجتماعی افزود: تنها درمانگاه تامین اجتماعی جیرفت با ساختمان فرسوده و خدمات اندک جوابگوی نیاز مردم و افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست. با توجه به توان بالای تامین اجتماعی کشور در ارائه خدمات بهتر می طلبد با ارائه برنامه هایی منسجم روند خدمت رسانی در این منطقه بهبود یابد و زمینه احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان جیرفت فراهم شود.نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی در این مناطق گفت: جنوب استان کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت فاقد بیمارستان تامین اجتماعی است.

یحیی کمالی پور در حاشیه بازدید سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از مناطق جنوبی استان کرمان با اشاره به بازدید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بیمارستان خصوصی حضرت قائم (عج) در جیرفت افزود: خرید این بیمارستان به عنوان بیمارستان تامین اجتماعی بررسی شد که پس از بررسی نهایی در تهران تصمیم گیری می شود.وی بیان کرد: مشکلات درمانگاه تامین اجتماعی جیرفت بسیار است و کمبود پزشک یکی از مهمترین آنها است که مدیرعامل سازمان نسبت به استقرار 2 پزشک متخصص با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این سفر قول مساعد داد. در صورت ساخت یا خریداری یک بیمارستان در جنوب کرمان ازدیاد جمعیت در بیمارستان تامین اجتماعی مرکز استان نیز کم می شود.اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز گفت: میانگین تخت بستری در جنوب کرمان به ازای هر 1000 نفر 0.67 و از میانگین کشوری 1.7 کمتر است. پیگیر افزایش تعداد تخت های بیمارستانی با احداث یک بیمارستان دیگر در جیرفت هستیم تا خدمات بیشتری به مردم این منطقه ارائه کنیم.سیدتقی نوربخش امروز به همراه معاونان و مدیران استانی سازمان تامین اجتماعی با دعوت نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد به منظور بررسی امکانات درمانی این شهرستانها به جنوب کرمان سفر کرد. جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان، یک سوم مساحت این استان را با جمعیت یک میلیون نفر به خود اختصاص داده است.
مرجع : ایسنا