کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دولت سوریه تحریم‌ ایران را محكوم كرد

16 مرداد 1397 ساعت 16:33

گروه بین‌الملل: دولت سوریه ضمن محکوم کردن آغاز مجدد تحریمهای واشنگتن علیه ایران، این مسئله را تأکیدی بر گرایش سلطه‌طلبانه دولت آمریکا عنوان کرد.


یک منبع رسمی در وزارتخارجه سوریه تأکید کرد که این اقدامات «یک جانبه و غیر قانونی به موجب حقوق بین الملل صورت گرفت تا تأکیدی بر گرایش سلطه‌طلبانه سیاست‌های دولت آمریکا باشد». خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که دولت آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران (برجام) موضوعیت خود را از دست داد. وزارت خارجه سوریه در مقابله با سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا، با جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی و خاطر نشان کرد که دمشق اطمینان دارد رهبری، دولت و ملت ایران خواهند توانست بر آثار مترتب بر این اقدامات فائق آیند.

گفتنی اینكه یكی از علل اصلی فشارهای اقتصادی و تحریمی علیه ایران، حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی از دولت بشار اسد است كه بیش از 8 سال درگیر جنگ داخلی با مخالفان مسلح خود است. جنگی كه حدود نیمی از جمعیت 20 میلیونی سوریه را آواره نموده و بالغ بر 500 هزار شهروند سوری بر اثر بمباران‌های هوایی و موشك‌باران‌ها به قتل رسیده‌ و بسیاری از شهرهای بزرگ این كشور به ویرانه تبدیل شده‌اند. مقامات روسی اخیر اعلام كرده‌اند: بازسازی ویرانه‌‌های سوریه، بین 250 تا 400 میلیارد دلار، بودجه نیاز دارد و كشورهای غربی و آمریكا گفته‌اند تا زمانیكه اسد در قدرت است هیچگونه نقشی در بازسازی این كشور ایفا نخواهند كرد و صرفا به كمكهای انساندوستانه به چند میلیون آواره كمكرسانی خواهند نمود.


از سوی دیگر، «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق امروز تاکید کرد که پایبندی به تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران برای کشورش دشوار است. وی اظهار داشت که شرایط عراق و ماهیت روابطش با ایران و منافع مشترک و بسیاری از مسائل دیگر، موجب می‌شود که پایبندی بغداد به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، دشوار باشد. فواد معصوم اعلام کرد که در چنین منازعاتی «نباید همراه با یک طرف علیه سایر طرف‌ها باشیم. زیرا فشار زیاد کنونی بر ایران می‌تواند آن را به واکنش وادار کند و این امر بر عراق و سایر کشور‌های همسایه ایران تاثیر می‌گذارد».

 


کد مطلب: 156552

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/156552/دولت-سوریه-تحریم-ایران-محكوم-كرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir