به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۱۵۶۶۳
ترکان به بقایی:

کمیسر پلیس نیستم، پیگیر اموال‌ ملی‌ام

گروه سياسي- رسانه‌ها: روزنامه اصلاح‌طلب شرق در گزارشي نوشت: بازپس‌گیری اموال نهاد ریاست‌جمهوری و مناطق آزاد موجب فرستادن پیام‌هایی از طریق رسانه‌ها بین حمیدرضا بقایی و اکبر ترکان شد.
کمیسر پلیس نیستم، پیگیر اموال‌ ملی‌ام
اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در واکنش به اظهارات بقایی که گفته بود: «عودت ۱۶‌میلیاردتومان داوطلبانه بود، ترکان فکر نکند «کمیسر پلیس» است» گفت: مهم استرداد اموال است اگر تاکنون استرداد اموال مربوط به دولت و مناطق آزاد داوطلبانه بوده من تشکر می‌کنم و در خواست دارم باقی این اموال را هم به‌صورت داوطلبانه بازگردانند. او افزود: «ماشین‌ها، دفاتر و ساختمان‌های مربوط به مناطق آزاد و اموالی که در دستان آقایان است اگر به همین صورت و به ادعای خودشان داوطلبانه مسترد شود ما از این امر استقبال می‌کنم مهم این است که اموال مربوط به هر نهادی در اختیار همان سازمان یا نهاد قرار گیرد لذا خواهشمندیم به همین صورت، محترمانه اموال بازگردانده شوند.»

ترکان در ادامه گفت: «‌من کمیسر پلیس نیستم اما پیگیر اموال ملی و نهادهایی که مسوولیت آنها به من واگذار شده هستم و اگر این اموال از راه منطقی و معمول بازگردانده نشود مراجع قضایی حتما به وظیفه خود عمل خواهد کرد اما اگر بازگردانده‌شدن اموال هم به‌صورت داوطلبانه باشد بهتر است.» پیام‌ها از آنجا شروع شد که بقایی اعلام کرد 16‌میلیارد پول برداشت‌شده از نهاد ریاست‌جمهوری در روز تحلیف به‌صورت قرض بوده و ترکان در برنامه‌ای تلویزیونی درباره اموالی که در دست یاران احمدی‌نژاد مانده بود سخن گفت بقایی از ترکان خواست تا بابت اظهاراتش عذرخواهی کند و ترکان در گفت‌وگو با رسانه‌ها به شرح اموالی پرداخت که در اختیار دوستان بقایی است.

دیروز هم خبر رسید که نهاد ریاست‌جمهوری یکی از ساختمان‌های تحت مالکیت خود را که برای استفاده در اختیار محمدرضا رحیمی قرار گرفته بود، بازپس گرفت. «فارس» نوشت: «این ساختمان در نزدیکی ساختمان صداوسیما در خیابان الوند قرار دارد و تا قبل از استقرار رحیمی، در اختیار رسانه ملی بود. در اواخر دولت دهم این ساختمان از صداوسیما بازپس گرفته شد و به‌عنوان ساختمان شماره 2 دانشگاه جامع ایرانیان در اختیار دولت وقت قرار گرفت و پس از پایان دولت، به دفتر محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد تبدیل شد، اما هفته پیش دوباره تحت تملک نهاد ریاست‌جمهوری رفت. پیش از این اکبر ترکان رییس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد طی نامه‌ای از برخی نقل و انتقالات درخصوص دانشگاه جامع ایرانیان که از مناطق آزاد صورت گرفت، انتقاد و آن را غیرقانونی دانست.»

...اظهارات بقایی در حالی است که ترکان بزرگ‌ترین همکاری دولت دهم با دولتمردان تدبیر و امید را استرداد اموال به‌صورت محترمانه می‌داند باید دید ادامه کشمکش سریالی بین یاران احمدی‌نژاد و دولتمردان روحانی به کجا خواهد رسید. آیا کلید تدبیر روحانی می‌تواند قفل مشکلات و بذل و بخشش‌های بی‌حساب و کتاب دولت دهم را بگشاید یا نه.

پرواز
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۹:۰۷
تواینور جوب من این ور جوب (122942)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۹:۵۵
دمت گرم آقای ترکان همین که مصممی دست دزد را بگیری و اموال تارج شده را بستانی فراوان مورد تحسینی درود بر شما (122958)
mohammad
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۱:۲۳
به صورت محرمانه برای چی؟یعنی مردم این سرزمین نباید بدونن کی تو این مملکت کارش غلط بوده یعنی نباید با کسی که تخلف کرده برخورد بشه؟ یعنی بیت المال شده بیت الحال؟ یعنی قانون برای یه عده خاص بی تاثیره؟ یعنی معنی حکومت اسلامی شده این؟ یعنی عدالت حضرت علی اینجا فقط تو کتاباست؟ (123013)
تورانما
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۲:۰۶
درود بر اقای ترکان که با شجاعت بی نظیر در مقابل افراطیون وزیاده خواهان ایستاده و انان را رسوا نمود (123047)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۳:۳۵
اصلا تو فرض کن کميسر، پول هايي رو که دولپي خوردين رد کن بياد! (123162)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۶:۲۸
اموال ياد شده ارث پدري آقاي بقايي است چرا ميخواهيد آنها را محترمانه ازشان بگيريد ؟ (123326)