به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۱۵۶۹۳۵
مردم بدانید! نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند

صادقي: امروز، ترکمنچای دیگری در راه است؟

صادقي: امروز، ترکمنچای دیگری در راه است؟
گروه سياسي: امروز قرار است در نشست بین روسای جمهور 5 کشور حاشیه دریای خزر، اسناد حقوقی جدید این دریاچه به امضای کشورها برسند.
محمود صادقی، نماینده مجلس در این باره نوشت: «رییس جمهور در حالی عازم آکتائو شده که مفاد توافقات درباره رژیم حقوقی دریای خزر در هاله ای از ابهام است؛ آیا راست است که سهم ۵۰ درصدی ایران به ۱۱ درصد سقوط کرده؟! آیا ترکمنچای دیگری در راه است؟ مردم بدانید! نمایندگان مجلس اصلا در جریان توافقات پشت پرده نیستند.»
روحانی وارد قزاقستان شد
رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر وارد شهر آکتائو قزاقستان شد. حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه با استقبال مقامات ارشد قزاقستان وارد فرودگاه شهر آکتائو شد و قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور در کاخ دوستی و ضمن سخنرانی، مواضع و دیدگاه های کشورمان درخصوص رژیم حقوقی دریای خزر را تبیین نماید. امضای بیانیه مشترک و چندین سند مهم و راهبردی همکاری در حوزه خزر توسط مقامات ۵ کشور ساحلی و نیز ملاقات دو جانبه با رئیس جمهور قزاقستان و برخی سران حاضر در اجلاس و بررسی و تعمیق روابط دوجانبه از جمله مهمترین برنامه های رئیس جمهور در سفر به قزاقستان است. چهاراجلاس پیشین سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ترتیب در ترکمنستان (عشق آباد - اردیبهشت ۸۱)، ایران (تهران - مهرماه ۸۶ ) ، جمهوری آذربایجان(باکو - آبان ۸۹) روسیه (بندر آستاراخان –مهر ماه ۹۳ )برگزار شده است.

مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۴:۰۴
هر گونه پذیرش سهم زیر 50 درصد وسط دولت ایران محکوم و اعراض ملت را به ارمغان می آورد (360725)
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۹
این رفتار یک نماینده اصلاح طلب در ایجاد نگرانی و بی اعتمادی در مردم و کمک به فروپاشی نظام قابل توجیه نیست. بر فرض که چنین نگرانی وجود داشته باشد نمی توانسید با مقامات مسئول در میان بگذارید و پیگیری کنید؟ (360727)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۶:۲۹
صادق و مطهری از معدود نمایندگان مردمی شجاع و فراجناحی (360737)
ناشناس
South Africa
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۵:۳۱
خزر به روس ها و ماهی های جنوب هم به چشم بادامی ها ..جالبه تو اینستاگرام و توییتر که مال امریکاست شعار نابودی این کشور را میدهند !
تاریخ قضاوت خواهد کرد . (360731)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۶:۰۹
مرد حاشیه ها، ضرر اینها برای اصلاح مملکت بیش از اصولگرایان است این و شریعتمداری کیهان دو تیغ یک قیچی هستند و چه بسا در خفا دوست (360733)
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۶:۲۸
من خودم دوس دارم سهم بیشتری نصیبمون بشه ولی وجدانا ۵۰٪ از کجا اومد؟ ادم یکم منصف باشه میبینه۵ تا کشور دور خزر هستن بعد ایران کمترین میزان ساحل رو داره بعد ۵۰ ٪ از سهم دریا رو باید داشته باشه؟ اصلا منطقیه؟ اصلا شدنی هست؟ والا من که مفاد توافق رو خوندم اصلا همچین چیزایی توش نبوذه، یه چیزایی گفتن که بعدن باید توافق بشه
این نماینده هم مثل خیلیای دیگشون نه اهل مطالعست نه به خودش زحمت میده بره نقشه رو ببینه چی به چی؟
اصلا فکر نکنم اسم کشورهای همجوار با خزر رو هم بدونه (360736)