به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۷ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۱۵۷۴۹۶

امیری یکی از ۶ ستاره آسیایی که لژیونر شدند

گروه ورزشی: سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی ۶ ستاره‌ای پرداخت که از این قاره به تازگی لژیونر شدند.
امیری یکی از ۶ ستاره آسیایی که لژیونر شدند
چند ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا، ستاره‌های قاره کهن تابستات شلوغی داشتند و به تیم‌هایی در قاره اروپا پیوستند تا فوتبال خودشان را در اروپا ادامه دهند. این بازیکنان با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا و حتی جام جهانی، توانستند چند ماه مانده تا شروع جام ملت‌های آسیا لژیونر شوند که این بازیکنان به شرح زیر هستند:

* وحید امیری (پرسپولیس به ترابزون اسپور)
نشناختن وحید امیری به عنوان بازیکنی که به تازگی کشف شد و درخشش داشت، بی انصافی است. درخشش این بازیکن در چند سال اخیر فوق العاده جالب توجه بوده است. این بازیکن تا ۲۵ سالگی هیچ بازی در لیگ برتر ایران نداشت. پنج سال بعد او دو قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را با این تیم کسب کرد و البته یک حضور موفق در جام جهانی روسیه داشت. همین عملکرد خوب باعث شد تا او در نهایت به تیم ترابزون اسپور ترکیه بپیوندد.این هافبک کناری یکی از مردان اصلی کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود و امیدوار است که به ۴۰ سال دوری ایران از عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا پایان دهد. به همین خاطر درخشش در سوپر لیگ ترکیه به او کمک خواهد کرد با بهترین توان خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده کند که ژانویه در امارات برگزار خواهد شد.
دیگر ستاره‌های آسیایی که لژیونر شدند:
دانیل ارزانی (ملبورن سیتی به منچسترسیتی)
ترنت سینسوری (جیانگسو به آیندهوون)
نائومیچی اوئدا (کاشیما به بروخه)
موسی التاماری (الشباب اردن به آپوئل)
لی جائه سونگ (چونبوک به هولستین آلمان)
جام ملت‌های آسیا در ژانویه با حضور ۲۴ تیم در کشور امارات برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز با تیم‌های عراق، یمن و ویتنام هم‌گروه شده است.
مرجع : ایسنا