به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۱۵۷۵۱

مدیران تلویزیون سریال‌های ماهواره را ببینند

گروه فرهنگ و هنر: مسعود رایگان درباره‌ اینکه با تغییر فضای سیاسی کشور، آیا هنرمندان همچنان به حضور در تلویزیون علاقمند می‌مانند یا ترجیح می‌دهند به تئاتر و سینما برگردند؟ می‌گوید: در حال حاضر هم سینما و هم تلویزیون هر دو هزینه‌بر هستند، تنها کاری که می‌توانیم در زمینه جذب مخاطبان سریال‌های خودمان انجام دهیم این است که به این نکته توجه کنیم سریال‌های ماهواره‌ از چه عناصری استفاده می‌کنند.
مدیران تلویزیون سریال‌های ماهواره را ببینند
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، درباره دلایل استقبال مردم از سریال‌های ماهواره و راه‌های رقابت با این شبکه‌ها، اینگونه مطرح کرد: باید ابتدا به این قضیه توجه کنیم که به عنوان مثال سریال‌های ترکیه‌ای، اروپایی و آمریکایی از چه عناصری استفاده می‌کنند. بازیگر سریال «داوران» همچنین گفت: تجربه دیداری از فیلم‌ و سریال‌های بزرگ جزو وظایف هنرمندان است که باید به آن عمل کنیم. شبکه‌های ماهواره‌ای در حال حاضر از لحاظ رنگ، فضا، طراحی لباس و صحنه و سایر عوامل، مخاطبان ما را جذب می‌کنند و ما باید ببینیم ایراد کار ما در کجاست؟ ضمن اینکه در فیلم و سریال‌هایمان باید دقتمان را نیز بالا ببریم و ببینیم چه چیزی را قرار است در اختیار چه کسی قرار دهیم.

رایگان همچنین تأکید کرد: به نظر من مسؤولان تلویزیون باید سریال‌های ماهواره را ببینند و آن‌ها را با سریال‌های خودمان مقایسه کنند. ممکن است مسؤولان بگویند برای سریال‌های فاخر خیلی هزینه کردیم، اما باید ببینیم بازخوردها کجاست و تأثیرش در جامعه چگونه است؟ او خاطرنشان کرد: ما نباید بترسیم و باید با دید بازتری به قضایا نگاه کنیم تا فلان شبکه تبدیل به تلویزیون ملی ما نشود.این هنرمند که بازی در سریال «داوران» را به پایان برده، در پایان درباره‌ فعالیتش در تلویزیون گفت: در حال حاضر دیگر هیچ کاری برای تلویزیون ندارم چرا که فیلمنامه‌ها‌ آنقدر ضعیف هستند که دلم نمی‌خواهد قبول کنم فقط یک تئاتر برای اجرا دارم.
مرجع : ایسنا

حمیدرضا
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۰:۵۶
متاسفانه برداشتهای متعصبانه و شخصی از دین مبین و پویای اسلام باعث شده سیاستهای نادرستی در خصوص مقوله هنر اعمال شود امید است بزرگان سرزمینمان فکری عاجلی در این مورد نمایند (124028)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۲۰:۱۶
مثلا منظور از طراحی لباس یعنی چی؟ سریال های ماهواره ای که نشون میده زن ها کل لباساشون بیش از نیم متر نیست! سریال های ترکیه ای که زنان ترکیه را یا خائن به شوهرانشان نشون میده یا کوته فکرانی که قابلیت شان بیش از دسیسه های خرد زنانه نیست. در "حریم ساطان" جز زنان بد کاره دیگر چیزی از تاریخ وجود داشت؟ هزار تا از این دست سریال ها آیا واقعا به پای سریال ایرانی "درچشم باد" و یا "مدار صفر درجه" میرسه؟ کلی حرف نزنیم. نقادانه و دقیق بگیم عناصر جذب تماشاگر کدام ها هستند. تا زمانیکه متعصبانه حرف بزنیم هیچ مشکلی را حل نمی کنیم. (124552)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۰:۵۶
خيالتون راحت خود اونا هم نگاه مي كنند چون تلويزيون براي هيچ كسي جذابيت نداره حتي اونا!!! (124029)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۱:۱۱
مردم شبکه های ماهواره ای رو کاملا به صدا و سیما ترجیح می دهند . رویکرد غلطی که صدا و سیما خصوصا در 4 سال اخیر پیش گرفته باعث ریزش شدید مخاطبانش شده است . (124040)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۲۰:۰۹
چرا از جانب مردم حرف می زنید. ما ماهواره داریم ولی خانواده به سریال های ماهواره علاقه ای ندارند. بیشتر آی فیلم، شبکه نمایش و شبکه 3 و ورزش را می بینند. حالا ما هم بیاییم مدعی بشیم که مردم شبکه های صدا و سیما را ترجیح می دهند؟ (124548)
دكتر
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۱:۵۸
كو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هيچ برنامه جزابي ندارند تازه پارازيت و جمع آوري هم ماهواره رو تعطيل كرده، حالا باز خدا رو شكر امشب نود داره، نمي‌شه از 9 شب كه مي‌ريم خونه نود شروع بشه؟ اصلاً هرشب نود باشه، حالا برنامه هفت هم بد نيست، يك شب درميون كنند. (124068)
فاطما
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۲:۱۸
مدیران و خانواده شان ماهواره را به سیما ترجیح میدهندبعنوان تفریح نه یادگیری. (124083)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۲:۳۷
اونا عنصر خاصی ندارند فقط کار رو می سپرن دست کاردون کاری که در ایران انجام نمی شه. (124110)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۱۲
مطمئن باشید مدیران تلویزیون چون خودشان می دانند برنامه هایشان چقدر بی محتواست حتما برنامه های ماهواره ای را می بینند. (124155)
درياچه اروميه
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۴:۱۶
آقاي ضرغامي با سليقه فردي خودشون كار توليد ميكنن نيازي به ماهواره نيس. تازه چند ماه پيش سردار احمدي مقدم در جمع بازيگران سريال پليسي فرمودند كه ايشان نتونستن فيلم توليد شده توسط اين عزيزان رو ببينن چون زمان پخشش افتاده بود رو سريال همسر و دختر جناب سردار كه ميشه همون سريال معروف اوشين كه سال ساختش تو آرشيو صدا و سيما هم موجود نيست.
چند نكته از صحبت خود آقاي سردار مقدم:
1- ايشون سريالهاي قديمي خارجي رو به سريالهاي به روز ايراني ترجيح مي دن.
2- حرف تو خونه حرفه خانوم بچه هاست نه جناب سردار
3- ايشون فقط زورش به مردم بي گناه ميرسه تا اونجائيكه نمي تونه تو خونه بگه كه لا اقل بزارين اسم بازيگر ها رو بدونم فردا كه قراره براشون جايزه بدم بشناسمشون
و
.
.
. (124210)
طیوبی
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۴:۲۰
اصلا سریالهای ما جذاب نیست
باز خدا خیرشون بده یه زمان
امپراطور دریا ... جومونگ و ...
از کره میگرفتیم
حالا که فقط فیلمای تکراری خودمونو صدبار تو شبکه های مختلف میذاریم
حالم. دیگه بدشده (124212)
moji
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۰:۱۴
ما که ماهواره نداریم، اونی هم که داریم آنتن نداره (124658)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۰:۵۱
هنر نزد ایرانیانست و بس
البته اگر بذارند (124666)