به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۳۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۱۵۷۸۹۲

سروش: سوال این است که دولت چه می‌کند؟

گروه سياسي: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان مجلس نمی‌توانند نسبت به فشارهای معیشتی جامعه بی‌تفاوت باشند و چیزی نگویند تا رییس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت به شیوه‌ها و بهانه‌های مختلف از پاسخگویی به مجلس طفره برود.
ابوالفضل سروش  اظهار کرد: با توجه به نابسامانی‌های ارزی و اقتصادی فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم به شدت افزایش یافته است. برای آحاد مختلف جامعه سوال است که پس، دولت چه می‌کند؟ چرا بسته ارزی که اخیرا به اجرا درآمد، هفت ماه قبل به اجرا گذاشته نشد؟ مگر نمی‌دانستید خروج ترامپ از برجام آثار تورمی دارد، چرا اینقدر تعلل کرد؟ وی معتقد است: مدیران اجرایی تهدید دی ماه ترامپ به خروج از برجام و حتی خروج خرداد ماه ترامپ از برجام را باور نداشتند به همین دلیل هیچ برنامه پیشگیرانه‌ای تدوین و اجرا نکردند. مجلس به نمایندگی از موکلان خود در روز سوال از رییس‌جمهور از روحانی سوال خواهد کرد که دلیل این رفتار چه بود؟
 
وی گفت: بخشی از اعضای جبهه پایداری و بخشی از نمایندگان فراکسیون امید با دو نیت مختلف طرح سوال از رییس‌جمهور را دنبال کردند، جبهه پایداری برای فشار بر دولت و فراکسیون امید برای افشای واقعیات پشت پرده و البته بسیاری از نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب مجلس با هیچ نیت سیاسی این سوال را دنبال نکردند بلکه حقیقتا دنبال پاسخ‌یابی دلایل کندی دولت در واکنش به نابسامانی‌های اقتصادی و ارزی هستند. ما از رییس‌جمهور می‌خواهیم جواب مردم را بدهد که «چر؟ا».

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: نمی شود که مردم مثل اسپند روی آتش بالا و پایین بپرند و دولت واکنش کند و منفعلانه نسبت به مشکلات و چالش‌های عدیده آنان داشته باشد. حداقل رفتاری که باید با دولت‌مردان شود، سرزنش و توبیخ کردن آن‌هاست. وی متذکر شد: وظیفه مجلس نظارت بر عملکرد مسؤولان اجرایی است و برای انجام این وظیفه با قوت از ابزار سوال از رییس‌جمهور و استیضاح وزرا استفاده می‌کند و این کار را کاراترین راه حل برای کنترل نابسامانی‌های اقتصادی می‌داند.