به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۵۸۱۵۹

موساد، دومین سازمان جاسوسی جهان

گروه بین الملل: روزنامه هاآرتص در گزارشی فاش کرد، سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) در حال حاضر ۷۰۰۰ نیروی دائمی دارد به طوریکه این سازمان دومین آژانس جاسوسی در جهان بعد از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی.آی‌.ای) است.
موساد، دومین سازمان جاسوسی جهان
به نوشته این روزنامه عبری زبان، از زمان تعیین یوسی کوهن به عنوان رئیس موساد در اوایل سال ۲۰۱۶ سازمان جاسوسی اسرائیل ابعاد خود را گسترش داد و تغییرات عظیمی را انجام داد و برخورداری‌اش از بودجه‌های دولتی روند صعودی یافت.

براساس گزارش هاآرتص، موساد در حال حاضر ۷۰۰۰ کارمند دائمی دارد به طوریکه دومین سازمان جاسوسی در جهان بعد از سی‌.آی‌.ای‌ (سیا) است. به نوشته این روزنامه، بودجه موساد در سال جاری میلادی به حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا می‌رسد در حالیکه این بودجه در سال آینده میلادی به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا خواهد رسید.

این آمارها به منزله این است که بودجه موساد که در سال ۱۹۵۱ تاسیس شده در زمان نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی اسرائیل از سال ۲۰۰۹ دو برابر شده است. موساد سال گذشته میلادی از تاسیس اولین صندوق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی فوق‌پیشرفته در زمینه برنامه‌ریزی‌، تجهیزات و خدمات خبر داد که این سازمان را در انجام فعالیت‌های جاسوسی‌اش یاری می‌کند.

اما در سایت اینترنتی آن، موساد از کسانی که آنها را هواداران ماجراجویی و رازدار می‌نامد، می‌خواهد با آن در ارتباط باشند تا چشم‌اندازهای جدید برای فعالیتش گشوده شود. این سایت همچنین شرحی از آنچه اسرائیل در زمینه راه‌های حمایت از امنیتش تبلیغ می‌کند را روی خروجی‌اش گذاشته است. این سایت به زبان‌های عربی و فارسی نیز فعال بوده که نشان دهنده توجه دولت اسرائیل به گماشتن مزدورانش در مکان‌های مختلف است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: موساد