به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۵۸۱۹۲
تصاویر حیرت آور از آلودگی روی سطح گوشی‌های همراه

موبایل‌ها 10 برابر آلوده‌تر از توالت هستند!

گروه علم و فناوری: محققان با انتشار تصاویری از باکتری‌های موجود روی بدنه تلفن همراه نشان‌ دادند که گوشی‌های هوشمند ۱۰ برابر آلوده‌تر از سرویس‌های بهداشتی هستند.
موبایل‌ها 10 برابر آلوده‌تر از توالت هستند!
مطالعات جدید نشان می‌دهد میزان قابل توجهی از باکتری‌ها،کپک‌ها و مخمرها در تلفن همراه ما وجود دارند.
صفحه موبایل نیز آلوده ترین قسمت آن است.بنا بر اعلام شرکت بیمه‌ای " Insurance۲go" پس از صفحه موبایل، پشت گوشی و دکمه قفل صفحه به ترتیب آلوده‌ترین بخش‌های گوشی هستند.بیش از یک سوم مردم انگلیس اذعان کرده‌اند که تاکنون گوشی همراه خود را تمیز نکرده اند.هر یک نفر از ۲۰ نفر نیز گوشی همراه خود را هر ۶ ماه یک بار تمیز می کند.محققان از گوشی‌های "آیفون ۶"، "سامسونگ گلکسی ۸" و "گوگل پیکسل" نمونه باکتری گرفتند تا سطح باکتری، مخمر و کپک‌های آن‌ها را بررسی کنند.
 
در هر سه گوشی، صفحه موبایل آلوده‌ترین بخش بود.
این محققان به این نتیجه رسیدند که در هر سانتی‌متر مربع از صفحه گوشی سامسونگ ۱۰۰  "واحد تشکیل کلنی"(CFU) باکتری، در آیفون ۴۰ CFU و در گوشی پیکسل گوگل ۱۲ CFU مخمر و باکتری وجود داشت.
این میزان در کیبورد و موس یک دفتر اداری ۵ واحد تشکیل کلنی بود و در سرویس بهداشتی نیز ۲۴ واحد تشکیل کلنی باکتری بود.

محصولات آرایشی نیز از سطح بالایی از مخمر برخوردار بودند.دکتر "شیرین لخانی" از متخصصان مرکز مراقبت پوست "Elite Aesthetics" گفت: میزان آلودگی‌های موجود در سطح گوشی موجب بروز مشکلات پوستی نیز می‌گردد.وی ادامه داد، گوشی همراه ما منبع بزرگی از آلودگی‌ها و مشکلات پوستی یعنی آکنه‌ها است.وی افزود، میزان بالای باکتری‌های میکروسکوپی صفحه موبایل با مواد آرایشی روی سطح پوست ترکیب می‌شوند. گرمای گوشی نیز موجب رشد بیشتر باکتری‌ها می‌شود. این باکتری ها می‌توانند سطح پوست را مسدود کنند و موجب التهاب و آکنه در پوست شوند.وی اظهار کرد، برای مواجهه با بروز این مشکل، می‌توان از هدست استفاده کرد و گوشی همراه را مرتب با الکل تمیز کرد.
مرجع : ایسنا