به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۵۸۲۷۳

استقلال؛ یک ترقه تا محرومیت بزرگ از آسیا

گروه ورزشی: هواداران استقلال در بازی امروز باید مراقب رفتار خطرساز خود که می‌تواند منتهی به محرومیت تیم از سوی ای اف سی شود باشند.
استقلال؛ یک ترقه تا محرومیت بزرگ از آسیا
سال 1395 بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از اتفاقاتی که حین بازی استقلال مقابل لکوموتیو ازبکستان رخ داد، حکم محرومیتی تعلیقی به مدت دو سال را علیه استقلال اعمال کرد. حکمی که همچنان به قوت خود باقی است و چنانچه رفتار‌های مشابه بازی با لکوموتیو در ورزشگاه آزادی رخ دهد، ناظر بازی بلافاصله موضوع را به کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش خواهد داد و آنگاه باشگاه استقلال یک جلسه از حضور تماشاگرانش در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهد شد. 2 سال پیش در جریان بازی استقلال مقابل حریف ازبک عده‌ای از هواداران این تیم اقدام به پرتاب ترقه به داخل پیست ورزشگاه کردند که مشکلاتی را برای تیم میهمان و تیم داوری به وجود آورد.در آن روز کذایی تعدادی از تماشاگران به صورت دائمی لیزر به صورت داور و بازیکنان حریف انداختند که تمام این موارد از سوی ناظر به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاع داده شد که نتیجه آن اعمال جریمه مالی و محرومیت تعلیقی دو ساله برای باشگاه استقلال بود.

از آن تاریخ تا به امروز که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای استقلال تهدیداتی را در نظر گرفته خوشبختانه هیچ یک از هواداران این باشگاه رفتار حاشیه‌ای در ورزشگاه آزادی نداشتند و در بازی‌های آسیایی همه چیز خوب پیش رفته است اما با توجه به حساسیت‌هایی که در بازی با السد قطر وجود دارد، بیم آن می‌رود که دوباره عده‌ای از تماشاگران استقلال اقدام‌های مشابه را انجام دهند. این احتمال وجود دارد که اساسا عده‌ای از هواداران استقلال حکم محرومیت تعلیقی که هنوز به قوت خود باقی است را از یاد برده باشند اما محض اطلاع آنهایی که می‌خواهند دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی بازی تیم محبوب‌شان با السد قطر را از نزدیک تماشا کنند باید گفت که رفتار‌های آنها عمیقا زیر نظر ناظر تاجیکستانی این بازی قرار دارد و باید از هرگونه اقدام حاشیه‌ساز نظیر پرتاب ترقه یا انداختن لیزر به صورت داوران و بازیکنان حریف خودداری کرد. مسوولان باشگاه استقلال نیز در فاصله اندکی که به انجام بازی مانده نگران تکرار رفتارهایی هستند که موجبات محرومیت آنها از حضور تماشاگران در بازی‌های خانگی را فراهم آورد. به همین دلیل قرار است این باشگاه هم خود بیانیه‌ای در همین راستا صادر کند. نگرانی باشگاه استقلال را عمیقا باید مورد توجه قرار داد.
مرجع : ایلنا