به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۵۸۳۱

سعید مرتضوی در دسترس نيست!

گروه سياسي- رسانه‌ها: با برکناری سعید مرتضوی از ریاست تامین اجتماعی و همچنین کنار گذاشتن او از ترکیب هیات‌مدیره این نهاد متمول به دستور وزیر، مشکلی بروز کرده که در نوع خود بسیار شگفت‌آور است. این مقام مشهور که سمت‌هایی در سطوح عالی دو قوه داشته، اکنون در دسترس نیست تا حتی ابلاغ احضاریه به وی ممکن باشد!
سعید مرتضوی در دسترس نيست!
این ماجرا که ظاهری طنز دارد، از آنجا سرچشمه گرفته که فرد حاشیه‌ساز دولت سابق، این روز‌ها ترجیح می‌دهد بیشتر در سایه باشد تا متن. مدت‌هاست که سعید مرتضوی منزل سازمانی قوه قضائیه را ترک گفته و آدرس محل سکونت جدید وی هم برای مسئولان قوه قضائیه پوشیده مانده تا با برکناری وی از راس هرم مدیریتی صندوق تامین اجتماعی، آدرس اتاق ریاست این نهاد هم به وی ختم نشده و در ‌نهایت کار، احضار فردی به شهرت او تبدیل به یکی از دشوار‌ترین کار‌ها شود. این در حالی است که یکی از مشاغل مرتضوی که ‌هنوز بایستی برقرار باشد، تدریس او در دانشگاه است، چراکه «قاضی»، «دادستان تهران»، «رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و «رئیس و سرپرست صندوق تامین اجتماعی»، همه و همه سمت‌هایی هستند که هر یک به نحوی از مرتضوی گرفته شده‌اند تا تنها مدرک دکترای حقوق او باشد که برقرار مانده و تدریس به دانشجویان رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی به واسطه آن، تنها ره‌توشه وی از سال‌ها صاحب‌منصبی باشد.

برای پیگیری ماجرا به سراغ میرمجید طاهری وکیل خانواده مرحوم روح‌الامینی از جان‌باختگان کهریزک رفتیم، چراکه به‌رغم صدور رای و محکوم شدن مرتضوی از باب دو اتهام وارد‌ه به وی در پرونده جنایت کهریزک، همچنان شکایاتی از طرف موکلان وی به این متهم وارد است؛ شکایاتی به مراتب سنگین‌تر از شکایات وارده قبلی که در دادسرا در حال رسیدگی بوده و می‌بایست با احضار دادستان معزول، پیگیری شوند. این وکیل دادگستری با تایید اخبار رسیده درباره در دسترس نبودن متهم می‌گوید: «هر چند مدتی است که احضاریه صادر شده و متهم هم از صدور آن اطلاع ‌دارد اما به دلیل نداشتن آدرس متهم، احضاریه هنوز به رویت وی نرسیده است‌.» طاهری در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی قانون در مواردی از این دست‌ می‌گوید: «روال قانونی به این صورت است که اگر احضاریه قابل ابلاغ به متهم نباشد، از طریق نشر آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار از متهم دعوت‌ خواهد شد و بدیهی است استنکاف متهم از حضور، موجب خواهد شد که نسبت به جلب او با استفاده از قوای انتظامی اقدام شود‌.»

این وکیل دادگستری در پاسخ به این ‌پرسش که چرا احضاریه سعید مرتضوی به دانشگاهی که در آن تدریس می‌کند فرستاده نشده، می‌گوید: «تشخیص این امر بر عهده دادسراست و مسئولان قضایی مرتبط در تلاش هستند ‌با استفاده از راهکارهای قانونی، این امر را به انجام برسانند‌.» بدین ترتیب قابل پیش‌بینی است که یا متهم سر‌شناس این پرونده احضاریه را دریافت خواهد کرد تا به دنبال آن، روند طبیعی پیگیری پرونده ادامه بیابد و یا انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و حتی صدور حکم جلب مرتضوی به وقوع خواهد پیوست تا این شیوه برای احضار فردی که هنوز برخی او را با لقب «قاضی» و «دادستان» می‌شناسند، حکم ترکیدن بمب خبری بزرگی را داشته باشد!
مرجع : تابناك

۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۵۱
"نسبت به جلب او با استفاده از قوای انتظامی اقدام شود‌" وقتی جاش مشخص نیست چطوری می خواهید او را جلب کنید!!!!؟ (124999)
س
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۳۸
......بگید احتمالا حوالی دانشگاه احمدی نژاد یا تو لادن پیداش میکنند. (125119)
ویانا
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۵۱
من که اگر جای ایشان بودم از خجالت سر به بیابان می گذاشتم .. (125000)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۳:۱۹
ای آقا ایشان الان خودشان را بهشتی می دانند. (125436)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۵۶
این همه قضاوت نابحق کرده بایدسزای کارهای خود رابدهد (125006)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۵:۳۰
ببین کی قرار بوده دادمردم رو بستاند!آدم این خبرارو میشنوه دوست داره سرشو بکوبه به دیوار از شدت ناراحتی! (125050)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۴۷
چرا سر خودت را سر دشمن ملت بیچاره را خدا به سنگ بزند تا بترکد ومغز متحجرش منفجر شود ویا به سنگ بخورد تا شاید سر عقل بیاید واستغفارکند (125240)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۵۹
200 هزار تومن جریمش کردید نگفتید شاید بنده خدا نداشته باشه!حالا مجبور شده بره یه جا قایم بشه (125140)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۷:۵۷
سراغشو از آقا محمود بپرسین حتما می دونه کجاست . اینها رفیق گرمابه و گلستان هستن. (125192)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۰۲
شهرام جزایری رو از کشور دیگه آوردنش اونوقت مرتضوی معلوم نیست کجاست؟! البته از اونجائی که "«تشخیص این امر بر عهده دادسراست" خب طبعا جای مرتضوی مجهول می مونه!!!! (125199)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۳۰
احتمالا آنتن نمیده! (125224)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۲۴
حکم جلب را بدهند به کسانی که او رانصب کرده و از او حمایت کردند!! (125400)
حسن ضابطی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۱:۰۳
من آدرسش را بلد هستم.یهپعنی باید بگویم که خانمش«دکتر هما فلاح تفتی»
مدیر کل آموزش و پژوهش سازمان تامین اجتماعی است.خوب بروند از این خانم بپرسند.این که دیگر کاری ندارد. (125483)
نسل سوخته
Canada
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۱:۲۴
میخوام برم کانادا کاناداچقدقشنگه اونجایه اشنا دارم که دلم واسش تنگه (125491)