به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۵۸۵۴۲

دولت شجاعت داشته‌باشدگتوندرا از مدار خارج کند

گروه جتمعه: نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: تنها راهی که می‌شود ضرر سد گتوند را کم کرد این است که از مدار خارج شود، یک تونل در بالادست احداث شده و آب بدون اینکه وارد سد شود در پایین دست در کارون رها گردد.
دولت شجاعت داشته‌باشدگتوندرا از مدار خارج کند
عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شوری آب گتوند و راهکار خروج از آن اظهار داشت: چندین سال است که خروجی گتوند به شدت بالا رفته و چندین میلیون تن نمک از سد گتوند وارد کارون شده و زمین‌های کشاورزی و تالاب‌های خوزستان را شور کرده است، اگر این روند ادامه یابد حیات آینده کشاورزی استان برای همیشه به خطر خواهد افتاد و قابل جبران هم نیست. وی افزود: دولت وقت اشتباه کرده، طراحی غلط انجام داده بود، هزینه کرده و بیت المال را تلف کرده بود، اگر همین الان اصلاح شده و جلوی ضرر بیش از این گرفته شود به نفع است.

نماینده مردم دزفول در مجلس تاکید کرد: دولت خساست نکند و نگوید چون سدی ساخته شده، باید همچنان به تولید نمک ادامه دهد، با وجودی که هزینه شده باید شجاعت داشته باشد و اجازه ندهد این سد در مدار باشد. وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ورودی آب سد نسبت به خروجی به شدت بالا است و برابری نمی‌کند، بیان کرد: تنها راهی که می‌شود ضرر این سد را کم کرد این است که از مدار خارج شود، یک تونل در بالادست احداث شود و آب بدون اینکه وارد سد گتوند شود در پایین دست در کارون رها شود هرچند هزینه سنگینی هم دارد. پاپی‌زاده گفت: گتوند باعث شوری شده و میزان آن نیز در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.
 
برچسب ها: سد گتوند