به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۱۵۸۵۶۹

آژانس مجددا پایبندی ایران به برجام را تایید کرد

آژانس مجددا پایبندی ایران به برجام را تایید کرد
گروه بین‌الملل: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای امروز پنج‌شنبه ۸ شهریور، در تازه‌ترین گزارش خود تایید کرد که ایران به تعهدات خود در چهارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند است.
آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تصریح کرد که این آژانس به تمام مراکزهسته‌ای ایران که بازرسان تمایل بازدید از آن را داشته‌اند دسترسی داشته است. سرنوشت توافق هسته‌ای ایران از زمان خارج شدن ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت ماه و اعمال مجدد تحریم‌ها در حاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

موگرینی: با همه شرکا برای حفظ برجام تلاش می کنیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با رئیس جمهوری اتریش گفت که این اتحادیه با وجود چالش های تحریم آمریکا، با همه شرکا برای حفظ برجام تلاش می کند.
فدریکا موگرینی  پس از دیدار روز چهارشنبه خود با «الکساندر فن در بلن» رئیس جمهوری اتریش بیانیه ای پیرامون گفت و گوهای دو طرف منتشر کرد. موگرینی در این بیانیه که در تارنمای رسمی «اقدام خارجی اتحادیه اروپا» آمده، گفت: با «فن در بلن» درباره همکاری اتریش با اتحادیه اروپا برای حفظ برجام تبادل نظر کرده است.

در بیانیه موگرینی آمده است: ما فرصت این را هم داشتیم که درباره همکاری برای حفظ برجام که پس از مذاکرات طولانی اینجا در وین به دست آمد، تبادل نظر کنیم؛ لذا باید روح (مذاکرات) وین را به خاطر امنیت خودمان حفظ کنیم.
این بیانیه افزود: این توافق کار می کند. حفظ این توافق با وجود بازگشت تحریم های آمریکا کاری چالش برانگیز است، اما ما در حال همکاری با هم هستیم؛ از جمله با اتریش، با همه کشورهای عضو (اتحادیه اروپا)، با همه شرکایمان در سراسر جهان، تا اطمینان یابیم که برجام تداوم می یابد. موگرینی همچنین در این بیانیه آورد: از آنجا که به اعتقاد ما پیشگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای امری حیاتی است و دست کم این بار ما یک توافق عدم گسترش داریم، باید از آن حمایت کنیم.