به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۵۸۶۷۶
سی‌ان‌ان:

آمریکا اهداف حمله به سوریه را تعیین کرده است

گروه بین الملل: شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، کارشناسان اطلاعاتی و جاسوسان نظامی در آمریکا لیستی از اهداف احتمالی را تهیه کرده‌اند که گفته می‌شود در حمله جدید آمریکا به سوریه مورد هدف قرار خواهند گرفت.
آمریکا اهداف حمله به سوریه را تعیین کرده است
این شبکه آمریکایی به نقل از تعدادی از مسؤولان در این کشور لیستی را شامل زیرساخت‌های سوریه منتشر کرده و مدعی شد که از این زیرساخت‌ها برای تولید سلاح‌ شیمیایی استفاده می‌شود. در این گزارش آمده است، آمریکا حملاتی را به این اهداف در صورت صدور "دستور مناسب" توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان واکنش به اجرای "حمله شیمیایبا مواد سمی از سوی نیروهای دولت سوریه" خواهد داشت. این شبکه در گزارش خود آورده است، این تصمیم هنوز گرفته نشده اما یک مسؤول مطلع به وضعیت کنونی به سی‌ان‌ان گفته است، نیروهای آمریکایی قادر به پاسخ سریع در صورت حمله شیمیایی نیروهای سوریه هستند.

وی مدعی شده است، برآوردها و اطلاعات جمع‌آوری شده درباره اهداف احتمالی به پنتاگون تضمینی را درباره آغاز خوب برای عملیات خود در صورت تصمیم ترامپ برای انجام حمله می‌دهد. منابع به سی‌ان‌ان گفتند، آمریکا نسبت به حمله قریب‌الوقوع نیروهای سوری در ادلب که مقر اصلی شورشیان مسلح در این کشور محسوب می‌شود و احتمال استفاده از سلاح‌ شیمیایی نگران است.

مسؤولان در بخش دفاعی آمریکا مدعی‌اند، نیروهای دولت سوریه طی هفته‌های گذشته مجموعه‌ای از هلی‌کوپترهای جنگی را به سمت ادلب روانه کرده‌اند و آمریکا نگران استفاده از آنها در نهایت به منظور انجام حمله شیمیایی دیگر با استفاده از بمب‌های حاوی گاز کلر هستند. اما در روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه بارها هشدار داده افراد مسلح در ادلب با همکاری عناصر کلاه سفید و سازمان اطلاعات انگلیس برای انجام یک اقدام تحریک‌آمیز شیمیایی با هدف متهم کردن دمشق به حمله با مواد سمی زمینه‌سازی می‌کنند و این حادثه بهانه دست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای انجام حمله به سوریه خواهد داد. وزارت دفاع روسیه هشدار داد، این عملیات برای سرپوش گذاشتن حمله گسترده افراد مسلح در ادلب به مواضع ارتش سوریه در استان‌های همجوار یعنی حماة و حلب انجام خواهد گرفت. طبق گفته وزارت دفاع روسیه، آمریکا اخیرا گروهی از نیروهای ضربتی خود را در آب‌های دریای مدیترانه برای انجام حمله موشکی به سوریه آماده کرده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: حمله به سوریه