به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۵۸۸۷۱

لیبرمن: مواضع ایران در عراق را هم می‌زنیم

گروه بین الملل: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تل‌آویو در هر کجا با «تهدید ایران» مقابله می‌کند، عراق را به اقدام نظامی تهدید کرد.
لیبرمن: مواضع ایران در عراق را هم می‌زنیم
«آویگدور لیبرمن» به صورت تلویحی گفت ممکن است تل‌آویو برای «مقابله با تهدید ایران» در عراق اقدام نظامی انجام دهد. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، لیبرمن که در نشستی در بیت‌المقئس صحبت می‌کرد، در واکنش به ادعای اخیر خبرگزاری «رویترز»، گفت: «قطعا هرآنچه در سوریه در جریان است را تحت نظر داریم. در ارتباط با تهدید ایران، ما خود را به اراضی سوریه محدود نمی‌کنیم. باید این را تصریح کرد.» وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ممکن است اسرائیل اهدافی در عراق را هم هدف قرار دهد، گفت: «دارم می‌گویم که ما با هرگونه تهدید ایران مقابله می‌کنیم، مهم هم نیست که این تهدید کجا باشد... اسرائیل از حداکثر آزادی عمل برخوردار است. ما این آزادی عمل را حفظ می‌کنیم.»

رویترز به نقل از سه منبع ایرانی، دو منبع اطلاعاتی عراقی و دو منبع اطلاعاتی غربی گزارش کرده بود که ایران موشک‌های بالستیک کوتاه برد را طی چند ماه گذشته به متحدانش در عراق تحویل داده است و پنج تن از این منابع تائید کرده‌اند که تهران قصد دارد به این گروه‌ها برای تولید موشک‌های بالستیک کمک کند.
مرجع : فارس