به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۵۹۰۴۰

200 حمله اسراییل با 800 موشک به اهداف ایرانی در سوریه در 2 سال گذشته

گروه بین الملل: یک مقام نظامی اسراییل مدعی شده است ارتش اسراییل در کمتر از 2 گذشته به 200 مورد از اهداف ایران در سوریه حمله کرده است.
200 حمله اسراییل با 800 موشک به اهداف ایرانی در سوریه در 2 سال گذشته
به گزارش رویترز، به ادعای این مقام نظامی ارتش اسراییل که نخواسته نامش فاش شود، در طی این حملات در 18 ماه گذشته که غالبا به صورت هوایی انجام شده بیش از 800 موشک به سمت اهداف مورد نظر شلیک شده است.این نخستین بار است که یک مقام ارشد ارتش اسراییل با تایید انجام حملات هوایی به اسراییل آماری رسمی از این حملات ارایه می‌دهد. مقامات اسراییل غالبا درباره عملیات‌های نظامی خاص خود اظهار نظر نمی‌کنند و مسئولیت رسمی آن را نمی‌پذیرند.

به گفته این مقام نظامی اسراییل هدف این حملات جلوگیری از استقرار نظامی ایران در سوریه است.اسراییل از سال 2013 و در بحبوحه جنگ داخلی شدید در سوریه حملات گاه و بیگاه خود به مواضعی نظامی و غیرنظامی در سوریه را آغاز کرده و در غالب اوقات مدعی شده این حملات به منظور جلوگیری از جابجایی ادوات نظامی و موشک از طریق ایران و حزب الله لبنان در سوریه بوده است.در آخرین نمونه از این ادعاهای محافل اسراییلی و رسانه‌های غربی، آنها مدعی شده‌اند اخیرا ایران در حال انتقال موشک‌های بالستیک خود از طریق مرز عراق به سوریه است.

رویترز جمعه گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد ایران موشک‌های بالستیک به عراق انتقال داده  تا آنها را در اختیار گروه های شبه نظامی شیعه تحت حمایت خود قرار دهد. در همین راستا "آویگدور لیبرمن" وزیر دفاع اسراییل نیز دوشنبه این هفته حتی به طور تلویحی تهدید به حمله به اهداف ایرانی در عراق کرده است. او در سخنانی گفته است:" مراقب آنچه که در سوریه می‌گذرد هستیم و درباره تهدیدات ایران تنها به مقابله با این تهدیدات در خاک سوریه اکتفا نمی‌کنیم."

آخرین حملات هوایی اسراییل به مواضعی در سوریه دیشب با حمله هوایی به منطقه" وادی العیون " در استان حماه انجام شد. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه انفجارهای صورت گرفته بین شهرهای مصیاف و وادی العیون در غرب حما رخ داده است. رامی عبدالرحمان، مدیر این سازمان نیز گفته است که همچنین صدای چند انفجار هم در شهر بانیاس در ساحل دریای مدیترانه شنیده شده است. وی افزوده است که این برای نخستین بار است که این شهر ساحلی مورد حمله قرار گرفته است و دو راکت به محدوده یک کیلومتری یک پالایشگاه نفت اصابت کرده است.
دو شب پیش نیز جنگنده‌های اسراییلی به پایگاه هوایی "المزه" در جنوب شرق شهر دمشق حمله کردند.
مرجع : عصر ایران