کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظرسنجي؛ایران‌ناشادترین‌شهروندان را دارد!

20 شهريور 1392 ساعت 19:29

گروه جامعه: موسسه تحقیقاتی آمریکائی «زمین» در یک نظرسنجی وسیع بین‌المللی به جستجوی خوشبین‌ترین و شاد‌ترین ملت‌های کرهٔ زمین رفته است.


این نظرسنجی با شرکت ده‌ها هزارتن از شهروندان ۱۵۶ کشورجهان انجام گرفته است. حاصل این تحقیقات که هفته اول سپتامبر۲۰۱۳ انتشار یافت نشان می‌دهد که خوشبین‌ترین و امیداور‌ترین مردم در کشورهای اسکاندیناوی واروپای غرب زندگی می‌کنند که عبارتند از دانمارک، نروژ، سوئیس، هلند، سوئد و کانادا. این کشور‌ها به ترتیب یک تا شش، شاد‌ترین مردمان را درخود جای داده‌اند. در این نظرسنجی معیارهایی مانند میزان سلامت روانی، امید به زندگی سالم، درصد فساد موجود در کشور، تولید ناخالص داخلی، آزادی انتخاب برای شهروندان، برخورداری از حمایت‌های اجتماعی و میزان گشاده دستی شهروندان مورد توجه قرار گرفته است.

ایران در این نظرسنجی در میان ۱۵۶ کشور در ردیف ۱۱۵ قرار دارد. بر اساس این جدول اسرائیل در ردیف یازدهم، آمریکا در ردیف هفدهم، بریتانیا در ردیف ۲۲، فرانسه ۲۵، آلمان ۲۶، ژاپن ۴۳، ایتالیا ۵۴ قرار گرفته است. کشورهایی مانند جیبوتی در دریای عُمان با رتبه ۱۱۴، بنگلادش با ۱۰۸، عراق با ۱۰۵، سومالی با ۱۰۱، موزامبیک با ۹۴، رامبیا با ۹۱، پاکستان با ۸۱، ترکیه با ۷۷، و بالاخره ترکمنستان با رتبه پنجاه و نهم در رده‌های بالا‌تر و شاد تراز ایران قرار دارند.


کد مطلب: 15906

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15906/نظرسنجي-ایران-ناشادترین-شهروندان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir