به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۱۵۹۰۸۵

نماینده قم: به سلحشوری اهانت نکردم

نماینده قم: به سلحشوری اهانت نکردم
گروه سیاسی: احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده اصولگرای قم که پس از نطق پروانه سلحشوری، معترض او شده بود، می‌گوید «مؤدبانه» اعتراض کرده و از واژه «بی‌بته» برای نماینده تهران استفاده نکرده است.
 
پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید دیروز در نطق میان دستور مجلس، با انتقاد از وضعیت کشور، راه برون‌رفت از معضلات و مشکلات را «برگزاری همه‌پرسی» دانست. بعد از نطق سلحشوری که در آن از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم انتقاد شده بود، برخی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، به او معترض شدند. به گفته سلحشوری برخی از این نمایندگان با ادبیاتی تند با او برخورد کردند.

گرچه این نماینده اصلاح‌طلب مجلس جزئیات بیشتری درباره «ادبیات تند» نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری نگفت، اما برخی نمایندگان که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شدند احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم بعد از نطق سلحشوری به او معترض شده است. بنابر اظهارات این نمایندگان، فراهانی خطاب به سلحشوری گفته است: «من این حرفت را قبول دارم، اگر شورای نگهبان اصلاح‌طلبانی که اسم و رسم دارند و سرشان به تنشان می‌ارزد را رد صلاحیت نکند، آدم‌های بی‌بُته‌ای مثل تو به مجلس نمی‌آیند!»

با این حال، امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با ایرناپلاس تأکید دارد که به سلحشوری اهانت نکرده و مؤدبانه صحبت کرده است. در ادامه مشروح گفت‌وگوی ایرناپلاس با امیرآبادی‌فراهانی را می‌خوانید:

* شما یکی از کسانی بود‌ید که دیروز معترض نطق خانم سلحشوری شدید، درست است؟
- همه نماینده‌ها در نطق آزادند، ولی من‌ بعد از نطق به ایشان گفتم شما که می‌گویید در کشور آزادی نیست و هر کس حرف بزند او را می‌گیرند، پس همه حرف‌هایی که امروز زدید چیست؟ اینکه تناقض است. به او گفتم اینکه شما می‌گویید نظارت استصوابی شورای نگهبان باعث شده امثال شما بیایند مجلس را اتفاقاً من قبول دارم، چون اگر شورای نگهبان آدم‌های کارکشته اصلاح‌طلب و به قول خودمان باتجربه‌ای مثل کرباسچی و مرعشی را رد صلاحیت نکند، افرادی مثل شما به مجلس نمی‌آیند که مصالح ملی و منافع ملی را نمی‌دانید. گفتم اگر همین نطق را دست سید محمد خاتمی بدهید، مطمئن باشید ایشان آن را پشت تریبون نمی‌خواند. خانم سلحشوری از من پرسید: چطور؟ گفتم ایشان 8 سال رئیس‌جمهور بوده، برو صحبت‌هایش را گوش کن. گفتم شما همه نظام را متهم کردید، اصلاً مشکلات مردم این‌هاست؟ ما الان گرفتار مسائل اقتصادی هستیم، بیایید با هم باشیم و به دولت کمک کنیم و مشکلات را حل کنیم.

* خانم سلحشوری هم در نطقشان برای حل مشکلات کشور راهکار دادند.
- نه! ایشان تمام ساختارهای رسمی نظام را زیر سوال برد، در حالی که خودش در ساختار همین نظام نماینده شده است.

* شما که معتقدید در کشور آزادی هست، چرا معترض نطق یک نماینده مجلس شدید؟
- نه! من معترض به این معنا که شما می‌گویید نبودم. من نگفتم چرا این نطق را کردی، گفتم نطق شما این ایرادها را داشت.

* می‌گویند شما همین ایرادها که می‌گویید را با توهین مطرح کرده‌اید.
- چه کسی گفته؟ شما آنجا بودید؟

* می‌گویند از الفاظ توهین‌آمیز استفاده کردید.
- چه کسی گفته است؟

* خانم سلحشوری نامی از کسی نبرده‌اند، اما به‌صورت غیرمستقیم گفتند دیروز بعد از نطق به ایشان اهانت شده است. خبرنگاران مجلس هم از نماینده‌هایی که شاهد اعتراض شما بوده‌اند، شنیده‌اند که شما به ایشان اهانت کرده‌اید.
- من اصلاً تا به حال با هیچ‌کس به‌صورت توهین‌آمیز صحبت نکرده‌ام. من شش سال است که نماینده‌ام، یک نفر بیاید بگوید امیرآبادی با من توهین‌آمیز صحبت کرده است. من خیلی مؤدبانه و محترمانه گفتم نطق شما این ایرادها را داشت . هر کس می‌تواند انتقاد کند.

* پس شما اهانت را تأیید نمی‌کنید؟
- اصلاً به ایشان اهانت نشد و خیلی محترمانه صحبت کردیم.

* مثلاً می‌گویند شما به ایشان گفتید «بی‌بته»!
- نه.

* شما از این واژه استفاده نکردید؟
- نه من نگفتم.

* شما به ایشان نگفتید نطقشان «ترامپ شاد کن» بوده است؟
- نه، این را هم نگفتم. من همین حرف‌هایی که به شما گفتم را خطاب به خانم سلحشوری بیان کردم.

* آقای امیرآبادی، شما مدعی هستید که حتی اصلاح‌طلبان هم نسبت به نطق خانم سلحشوری اعتراض دارند، اما بعد از نطق دیدیم که بسیاری، از این صحبت‌ها استقبال کردند.
- اشکالی ندارد. اصلاً آزادی یعنی همین ‌که یک سری موافقت می‌کنند و یک سری مخالفت. اصلاً یکی از دستاوردهای نظام همین است که یکی به نطق کسی اعتراض می‌کند و دیگری تأیید می‌کند.

گفت‌وگو از زینب نورانیان
برچسب ها: پروانه سلحشوری