به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۱۵۹۱۴۷
فتحی:

از حق استقلال در سوپرجام کوتاه نمی‌آیم

گروه ورزشی: مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید فرهاد مجیدی جزو مفاخر این باشگاه است و در پست و سمتی که بخواهد به آبی‌ها پایتخت کمک کند، پذیرای او خواهیم بود.
از حق استقلال در سوپرجام کوتاه نمی‌آیم
کمیته استیناف رای نهایی سوپرجام را اعلام کرد و بر آن اساس،‌ استقلال با نتیجه ۳ بر صفر بازنده اعلام شد و آبی‌پوشان تهران باید جریمه‌ای ۵۰ میلیون تومانی بپردازند. امیرحسین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این مساله و همچنین مسائل مختلفی نظیر شکایت یازالده گومز و اضافه شدن مجتبی جباری یا فرهاد مجیدی به کادر فنی آبی‌ها صحبت کرده که شرح این گفت‌و گو را در پایین می‌خوانید:

رای نهایی سوپرجام اعلام و استقلال بازنده این دیدار اعلام شد. آیا به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت می‌کنید؟
ابتدا رای باید به ما ابلاغ شود. این جریمه و نتیجه‌ای که در سایت فدراسیون منتشر شده، هنوز به ما ابلاغ نشده است و ما منتظریم رای به باشگاه استقلال ابلاغ و مدارک برای ما فرستاده شود. بر اساس مدارک موجود، ۲۱ روز وقت داریم که شکایت کنیم. قطعا این کار را خواهیم کرد زیرا قبلا قول آن را به هواداران داده‌ام. از حق و حقوق باشگاه یک ذره هم کوتاه نمی‌آیم و با همه تجربیات و توانم این موضوع را پیگیری می‌کنم. اگر حتی مجبور باشم، خودم به فیفا می‌روم و از برجسته‌ترین مشاوران و وکلای حقوقی در سوئیس استفاده خواهم کرد و این کار را حتما انجام خواهیم داد.

شکایت یازالده گومز بازیکن پرتغالی به کجا رسید؟
این نامه‌ای بود که متاسفانه مدیران قبلی مرتکب آن شده‌اند و فیفا در موارد مشابه این نوع نامه‌ها را به عنوان پیش قرارداد می‌پذیرد. اکنون نیز شکایت این بازیکن پرغالی مورد قبول فیفا قرار گرفته و پرونده مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و به زودی فیفا رای نهایی خود را منتشر خواهد کرد. البته ما هم از این موضوع دفاع می‌کنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جایی که امکان دارد مسائل به نفع استقلال شود.

آیا استقلال می‌تواند برنده این پرونده باشد؟
در فیفا و در پرونده‌های مشابه رای به نفع بازیکن صادر شده است و دعوتنامه‌هایی با این شکل و شمایل را به عنوان پیش قرارداد تلقی می‌کند و اگر جنین شکایاتی پیش بیاید، فیفا به نفع بازیکن رای خواهد داد. در ایران موارد مشابه این را داشته‌ایم.

استقلال چند بازی است که دچار افت شده و پارسال هم علیرضا منصوریان در این برهه با چنین افت مواجه شد و از استقلال کنار رفت. آیا چنین آینده‌ای در انتظار وینفرد شفر هست؟
نباید چنین چیزی را پیش‌بینی کرد. شفر مربی با دانشی است و مشکل خاصی ندارد. ما روز بدی را در آزادی داشتیم و امیدواریم در قطر جبران کنیم. تمام کارشناسان، فوتبالی‌ها و هواداران استقلال باید همان بازی چشم‌نواز استقلال در فصل گذشته را دوباره ببینند.

دیروز عکسی در فضای مجازی منتشر شد که همسر مجتبی جباری در صفحه مجازی خود، از پیوستن او به کادرفنی استقلال خبر داده بود. آیا شما هم این مساله را تایید می‌کنید؟
ضمن احترام برای پیشکسوتان به خصوص فرهاد مجیدی و مجتبی جباری، فعلا قصد اضافه کردن مربی به کادر فنی نداریم و پیشنهادی نیز مطرح نشده است. این مساله صحت ندارد.

اما فرهاد مجیدی هم متنی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که مربوط به بازگشتش به استقلال و ساختن استقلالی ایده‌آل بود.
فرهاد مجیدی از بزرگان و مفاخر باشگاه استقلال است و من رابطه خوبی با او و برادرش فرزاد دارم. من به عنوان هوادار استقلال و سایر هواداران این تیم روزهای خوبی را با فرهاد مجیدی داشتیم. او لحظات و خاطرات بسیار خوبی را برای استقلال رقم زده است. استقلال باشگاه مجیدی است و باشگاه متعلق به ایشان است. کاپیتان محبوب استقلال گفته که یک روزی به باشگاه بازمی‌گردد، او الآن نیز عضو استقلال است. من و سایر دوستانی که اکنون در باشگاه خدمت می‌کنیم، مهمان هستیم و شاید پس‌فردا نباشیم. اینجا خانه استقلالی‌هاست و در اتاق من و باشگاه استقلال همیشه به روی فرهاد مجیدی باز است. او همیشه کنار ماست و هر جا که دوست داشته باشد و بخواهد، ما پذیرای او خواهیم بود.