به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۱۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۱۵۹۱۷۵
عابدی با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی

هشدار دادیم؛ جدی نگرفتند!

گروه اقتصادی: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این که اوضاع اقتصادی در آینده مشخص نیست، تصریح کرد: تغییر سیاست‌ها و تدوین استراتژی اقتصادی ضروری است که در این زمینه دولت باید بخش خصوصی را به مشورت بگیرد. پیش از این بخش خصوصی نسبت به رخدادهای اقتصادی امروز هشدار داده بود اما کسی آن را جدی نگرفت.
هشدار دادیم؛ جدی نگرفتند!
در پی تغییر برخی مدیران کابینه و وزرای اقتصادی از جمله ربیعی و کرباسیان از وزاتخانه‌های کار و اقتصاد، اغلب فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ایران معتقدند که تغییر یک شخص کارساز نیست؛ چراکه ساختار اقتصادی کشور شکننده و بیمار است و اقتصادی که بر مبنای یارانه است و فقط با چاپ اسکناس، تورم بر سر مردم آوار می‌کند، اقشار زیادی را به زیر خط متوسط برده است. در این میان باید سیاست‌ها و ساختار تغییر کند تا مشکلات حل شود، چراکه تغییر وزیر بدون تغییر سیاست‌ها دردی را دوا نمی‌کند.در این میان امیر عابدی - رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، هم بر این باور است که تغییر افراد در بهبود اوضاع اقتصادی تاثیرگذار نیست، چراکه این افراد می‌آیند و می‌روند و خودشان معلول نبود سیاست‌ها و استراژی اقتصادی در کشور هستند. این افراد فقط روی کار آمده و چند حرکت مقطعی انجام می‌دهند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم تغییر سیاست‌ها و تدوین استراتژی اظهار کرد: بخشی از مشکلات بر اثر مدیریت‌های نادرست ایجاد شده که تاثیر منفی گذاشته است.به گفته وی، بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران می‌تواند کمک‌ها و نقدهای کارشناسی مناسبی ارائه دهد که به برون‌رفت از مشکلات کمک ویژه‌ای خواهد کرد. ضمن اینکه قبلا این مشورت‌ها صورت می‌گرفت.وی افزود: رخدادهای اقتصادی که امروز شاهدش هستیم توسط فعالان این حوزه پپیش‌بینی و هشدارهای لازم داده شده بود اما افسوس که توجه لازم صورت نگرفت.

با سیاست‌گذاری نادرست منتظر قربانی هم باید بود
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر معتقد است که فقط تغییر افراد، کارساز نبوده است. بعد از تغییر نیز تنها به مدیر جدید و سیاست‌گذاران کلان، گوشزدهایی می‌کنند که البته تاثیر چندانی هم ندارد. پر واضح است سیاستی که عملکرد درستی ندارد، قربانی هم ‌می‌دهد.عابدی تصریح کرد: باید ساختارها اصلاح شوند. همچنین افراد و بهویژه جوانان باید بدانند که آینده‌شان قرار است چگونه رقم بخورد. در همه حوزه‌ها مشکل وجو دارد اما در حوزه اقتصاد، مشکل و دغدغه اصلی، معیشت مردم و فضای کسب و کار است که طی شش ماه اخیر به شدت آسیب دیده است.
مرجع : ایسنا