کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مواضع شمخانی درباره حوادث سال 88

روزنامه قانون , 21 شهريور 1392 ساعت 14:05

گروه سیاسی ـ رسانه‌ها: مجموع مواضع دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره حوادث بعد از انتخابات از دخالت احتمالی وی در مساله حصر حکایت دارد.


شمخانی آن زمان در برنامه دیروز، امروز، فردا با تاکید بر اینکه به عنوان نظامی نباید وارد مسائل سیاسی شوم از یک‌سو حضور نظامیان در اداره کشور را به چالش کشید و از سوی دیگر حضور معترضان به نتیجه انتخابات در خیابان‌ها را شکوه پرحضور مردم خواند. وزیر دفاع دولت خاتمی در آن برنامه در یک گفت‌وگوی چالشی وقتی که مجری کم آورد، خطاب به او گفت: آنها در گوشت گفتند که این سوال را بپرسی؟ در همین برنامه بود که در پاسخ به سوال مجری درباره خائن بودن بنی‌صدر، گفت: بنی‌صدر خائن نبود. او می‌خواست در جنگ پیروز شویم اما راهبرد و نیتش غلط بود چون می‌خواست از پیروزی در جنگ به عنوان زمینه پیروزی سیاسی در تهران استفاده کند. او اخیرا در برنامه شناسنامه، وقتی مجری برنامه سعی کرد شمخانی را وارد مسائل سیاسی روز کند و باز مسائل انتخاباتی را مطرح کند، چنین پاسخ داد: می‌دانم تو به دنبال چه هستی. من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم. مومن باید حق‌گو، حق‌خواه و حق‌شنو باشد.

با این اوصاف اکنون این پرسش مطرح است که آیا شمخانی در قامت دبیر شورای عالی امنیت ملی در جهت عملی کردن دیدگاه‌های خود درباره انتخابات 88 خواهد بود یا همانطور که به مجری تلویزیون پاسخ نداد در این مقام نیز سکوت خواهد کرد؟


کد مطلب: 15924

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15924/مواضع-شمخانی-درباره-حوادث-سال-88

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir