به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۵۹۵۸۸

اطلاعات کاربران رایانه‌های اپل به سرقت رفت

گروه فناوری: به گفته متخصصان امنیتی، اپلیکیشن پرطرفدار Dr. unachiver به اطلاعات کاربران اپل در رایانه‌های مک دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را به سرورهای نامعلومی ارسال کرده است.
اطلاعات کاربران رایانه‌های اپل به سرقت رفت
با توجه به آنکه این روزها حریم خصوصی و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی از اهمیت به‌سزایی برخوردار شده است، متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی با انجام بررسی‌های متعددی سعی دارند علاوه بر متذکر شدن به شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن، نرم‌افزار و سیستم عامل، به کاربران نیز هشدار دهند که براحتی به هر اپلیکیشنی اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود را در معرض سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار ندهند.حالا کارشناسان امنیتی به تازگی از آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی نرم‌افزار محبوب و پرطرفداری که Dr. unachiver نام داشت و به منظور بازگشایی فایل‌های زیپ مورد کاربرد کاربران مک اپل قرار می‌گرفت، پرده‌برداری کرده‌اند که نشان می‌دهد به خیل عظیمی از اطلاعات ذخیره شده کاربران این رایانه‌ها دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را به سرورهای نامعلوم و نامشخصی ارسال می‌کرده است.

با اینکه فروشگاه‌های اینترنتی نظیر مک استور قوانین و مقررات سخت‌گیرانه و پیچیده‌ای دارند، کاربران موظف هستند که دسترسی‌های اپلیکیشن‌های نصب شده خود را بررسی و در صورت لزوم، محدود کنند.نحوه دسترسی این اپلیکیشن به اطلاعات کاربران رایانه‌های مک بدین صورت بوده است که پس از اجرا و اتمام کار مربوطه، از کاربر درخواست یک اسکن برای ویروس را ارسال می‌کرده و قربانیان نیز با تایید آن، به صورت ناخودآگاه اطلاعات شخصی خود را در معرض سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار می‌دادند.یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که چنین کار مشابهی را انجام داده است، Dr. Cleaner بوده که در فروشگاه اینترنتی مک استور برای نصب و دانلود وجود داشته و حریم خصوصی کاربرانش را نقض کرده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: رایانه اپل