به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۵۹۹۳۸
سلحشوری:

گفتند تو را باید داعشی‌ها می‌بردند!

گروه جامعه: همایش «بررسی لایحه تامین امنیت زنان، بیم‌ها و امیدها» عصر دیروز به همت کمیسیون مطالعات زنان حزب اتحاد ملت ایران برگزار شد.
گفتند تو را باید داعشی‌ها می‌بردند!
در این مراسم پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اشرف‌گرامی زادگان مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده و پرستو سرمدی نایب رییس کمیسیون مطالعات زنان حزب اتحاد ملت حضور داشتند.پروانه سلحشوری در این همایش گفت: عنوان این لایحه از واژه منع خشونت تبدیل شد به لایحه تامین امنیت زنان. دو سال و نیم می‌گذرد اما این لایحه در پیچ و خم‌هایی قرار می‌گیرد که هیچ لایحه‌ای چنین نبوده است.وی افزود: وقتی ما آمدیم گفتند پنج سال از طرح آن گذشته و خواستند که تغییراتی ایجاد شود و تحویل دولت داده شد که بعد به مجلس برسد. روندهای عجیب این بود که رسم بر این نیست که لایحه‌ای به قوه قصاییه ارجاع شود اما گفتند چون موارد جرم انگارانه‌ای در این لایحه وجود دارد باید آن را به قوه قضاییه بسپاریم. آن‌ها هم موادی را از این لایحه حذف کردند.

نماینده تهران تاکید کرد: ما به آقای لاریجانی هم گفتیم که این لایحه تنها منتظر امضای برادر شماست اما تاثیری نداشت. به آقای اژه‌ای هم گفتیم که ضرورت دارد این لایحه بیاید اما مثل اینکه از قوه قصاییه عبور کرده و در دالان‌هایی دیگر باقی مانده است.وی خاطرنشان کرد: این هم یک لایحه است و ما در این راستا علمای قم را دیدیم و آنها تاکید داشتند که باید درباره خشونت علیه زنان قانون داشته باشیم و این وظیفه شماست که ورود کنید و حال عجیب است که وقتی علما هم بر این موضوع تاکید دارند و اسلام هم دین آرامش است اما گاهی تعریفی از زن ارائه می‌شود که می‌گویند زن جنس دوم است و این باعث می‌شود ضرورت چنین قوانینی احساس نشود.سلحشوری با بیان اینکه چرایی اینکه چرا زن تحت خشونت قرار می‌گیرد جای سوال است، گفت: ما در سطح خانواده نهادینه شدن خشونت را می‌بینیم. خشونت کلامی به وفور دیده می‌شود. در کدامین آیین پذیرفته شده که به یک انسان چنین توهین‌هایی بشود؟

وی گفت: من توهین‌هایی را شنیدیم و حرف‌هایی به من زده شد چطور است که به این شدت فحاشی می‌شود؟ چطور رسانه‌ای که خرجش را دولت می‌دهد می‌تواند بیاید و بگوید که تو را باید داعشی‌ها می‌بردند؟ اگر فکری نشود آن خشونتی که الان دارند رواج می‌دهند گریبان خودشان را هم می گیرد و جامعه خشونت‌زده در نهایت ناآرام می‌شود.نماینده مجلس دهم یادآور شد: جای یک پیشنهاد است که اگر معاونت امور زنان می‌بینند که این لایحه به مجلس نمی‌رسد و مجلس هم زیاد به عمرش نمانده، این لایحه به مجلس بدهند تا ما به عنوان طرح آن را ارائه دهیم. شرایط کشور ما اینچنین نیست که بگوییم افرادی که به مجلس می‌آیند چه کسانی خواهند بود.وی گفت: زحمات، زحمات معاونت و دولت بوده اما وقتی کارشکنی می‌شود چه بهتر که این تلاش به ثمر برسد. آن هم وقتی که اینقدر روند بروکراتیک مجلس بازدارنده است.سلحشوری با اشاره به طرح فتحی نماینده مجلس درباره شفافیت آرا گفت: حتی روندی که در مجلس برای طرح هم وجود دارد آنقدر راحت نیست ولی بهتر است که مطرح شود و ما هم فوریت آن را مطرح کنیم و آن را به قانون تبدیل کنیم.
مرجع : ایلنا