به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۱۶۰۱۵
حقوق‌هاي 15‌میلیونی و پاداشهای 400 میلیونی

افشاي حیف و میل‌هاي گسترده در تامین اجتماعی

گروه جامعه: يك نماینده مجلس با اشاره به حقوق 15 میلیونی مدیرعامل یکی از شرکتهای زیر مجموعه تامین اجتماعی گفت: این بجز پاداش‌های صوری است که درست می‌کند که کمترین مبلغ آن400 میلیون تومان است. آن وقت ما برای یک رقم کوچک جنجال به پا کرده و می‌گوییم که تامین اجتماعی ورشکسته شد در حالی که از سوی دیگر حیف و میل های بسیاری در این سازمان انجام می شود.
افشاي حیف و میل‌هاي گسترده در تامین اجتماعی
حسن کامران دستجردی، نماینده اصفهان در مجلس عصر جمعه در مناظره موافقان و مخالفان مصوبه اخیر مجلس درباره تامین اجتماعی که بر اساس آن بیمه‌شدگان در صورت داشتن شرایط سنی و تنها یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه، امکان پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه ده ساله خود و بازنشستگی را پیدا می‌کنن به عنوان موافق این طرح گفت: در قانون اساسی در ماده 21 آمده است که به موضوع بیمه کارگران و کارمندان توجه شود و در 50 سالگی بازنشسته شوند.

وی با اشاره به اینکه عمر سازمان تامین اجتماعی 64 سال است تصریح کرد: در این زمان 7 مدیر تغییرکرده که نوعی سیاسی کاری و باند بازی بوده است. افرادی که زور بیشتری داشتند املاکی را گرفته‌اند، حتی نماینده‌ای ملکی را که متعلق به سازمان تامین اجتماعی بود برای خود گرفته که بعد سازمان متوجه شد که آن ملک برای این سازمان است. 6 هزار میلیارد تومان به شستا دادیم که کارچاق کند که این بودجه به صورت چرب و نرم در اختیار برخی افراد قرار گرفت و به کارگران ظلم شد.

به گزارش مهر، وی خطاب به پورابراهیمی نایب رئیس کمیسون اقتصادی و مخالف این طرح گفت: صحبت ما این است که می‌گوییم اگر یک زن جوان شوهرش فوت کرد و 8 سال حق بیمه داده است چرا سازمان تامین اجتماعی بر سر او کلاه می‌گذارد و می‌گوید به تو غرامت پرداخت می‌کنیم. ما می‌گوییم به این فرد مستمری پرداخت کنند. چرا عنوان می‌شود سازمان تامین اجتماعی همانند دریاچه ارومیه خشک شده است. شستا که عنوان می‌شود ضررده است صورت‌حساب‌هایی را درست می‌کنند با عنوان سوددهی تا پاداش دریافت کنند. همچنین برای همسان سازی حقوق کارگران در اصفهان یک هزار میلیارد توما ن به تامین اجتماعی پرداخت کردیم اما آن را هدر دادند. در برنامه پنجم عنوان کرده‌ایم که 50 درصد از حق سازمان بهزیستی و کمیته امداد کم شود، تا زن جوانی که شوهرش فوت می‌کند سنواتش را پرداخت کنیم که در این صورت بیشتر از سهم سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی به او خواهد رسید.

کامران در ادامه تصریح کرد: زمانی برای افرادی که 10 سال بیمه بوده‌اند، 30 روز حق بیمه را دریافت می‌کردند که ما آن را در مجلس به 10 روز تغییر دادیم. مسائل حمایتی از زنانی که شوهرانشان فوت کرده مطرح کردیم که این موضوع در بودجه نیز لحاظ شد و شورای نگهبان گفت که آن را قانونی کنید. بارها به تامین اجتماعی گفته‌ایم آمار افرادی را که یک ماه حق بیمه دارند را عنوان کند. اگر این کارگران 14 میلیونی را که می‌خواهند به تامین اجتماعی بدهند به بانک پرداخت کنند 220 هزار تومان به آنها سود می‌دهد در حالیکه تامین اجتماعی 62 هزار تومان می‌پردازد .

وی ادامه داد: دولت باید به تعهداتش عمل کند چرا صندوق سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت شده است؛ بسیاری از بیمارستان ها تخت‌هایشان خالی است و دفترچه تامین اجتماعی فایده ای برای بیمه شدگان ندارد. دکتر به بیمار می‌گوید بیا تا تو را خارج از بیمارستان و در مطب درمان کنم . این دفترچه به درد کارگر نمی‌خورد چرا آن را یک خدمت حساب می‌کنیم. فرد کارگر هنگامی که بیمار می‌شود برای استفاده از دفترچه تامین اجتماعی باید از اذان صبح برای گرفتن وقت به بیمارستان مراجعه کند دست آخر هم به او می گویند که وقت تمام شد.

کامران در ادمه با اشاره به حقوق 15 میلونی یکی از شرکتهای زیرمجموعه تامین اجتماعی گفت: این بجز پاداش‌های صوری است که درست می‌کند و کمترین مبلغ آن400 میلیون تومان است. آن وقت ما برای یک رقم کوچک جنجال به پا کرده و می‌گوییم که تامین اجتماعی ورشکسته شد در حالی که از سوی دیگر حیف و میل های بسیاری در این سازمان در حال اتفاق است.

کامران با اشاره به اینکه بنده 5 دور در مجلس حضور داشته و تاکنون حتی یکبار امضای استیضاح را پس نگرفته‌ام گفت: دفاع از محرومان و فقرا سر لوحه کار من در مجلس بود و با دولت لابی نداشته‌ام من نه از رئیس مجلس و نه رئیس دولت خط می‌گیرم. در مذاکرات مجلس در مواقعی که صحبت از حق و حقوق مردم است به دفاع می‌پردازم، خانمی به بنده مراجعه کرده که 5 بچه یتیم دارد اما تنها به خاطر 50 روز مستمری شوهرش برقرار نشده است.

۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۱۵
مملکت را عده اي نورچشمي و خودي، تاراج و غارت کردند آنوقت سوخت را گران ميکنند که بارش بدوش عامه مردم مي افتد............ (127225)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۷:۵۹
تو این مملکت دزدی شده روش مدیریت من برای درمان به یه درمنگاه خیریه رفتم با همه بیمه ها قرار داد داشت الا تامین اجتماعی (127377)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۲۹
يعني به همين سادگي بايد از مرتضوي بگذره دولت ؟!

مملكت صاحاب (قانون) نداره يعني؟! (127240)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۳۳
نماینده های مجلس و نهاد های نظارتی چی کار می کنند!!!؟ برای چی حقوق می گیرند!!!؟ چرا وظایفشان را در این 8 سال به خوبی انجام ندادند!!!!؟ (127250)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۵۳
دو تا سازمان هستن كه .... خيلي فاسد شدند و بايد توسط مديران روحاني ضدعفوني بشن : سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري - سازمان تامين اجتماعي
اميدوارم ربيعي ضدفساد در زمينه برخورد جدي و بي رحمانه با بخور بخور در تامين اجتماعي موفق شود و موانع مقابل خود را به اطلاع مردم برساند . همچنين اميدوارم نجفي قدري از روحيه جنتلمن خود فاصله بگيرد و مفاسد عجيب غريب ميراث فرهنگي ........ را افشا كند.
اضافه كنم : دكتر علي ربيعي كتاب ارزنده و كم حجمي دارد به نام " زنده باد فساد " ( گول اسم كتاب را نخوريد) كه در آن به شيوايي راه هاي كاستن از فساد اداري را تشريح كرده و يك خاطره بسيار زيبا و پندآموز از سلامت اقتصاي پدر زحمتكش خود تعريف كرده كه واقعاً تكان دهنده است . اين كتاب را سال ٨٣ انتشارات وزارت ارشاد چاپ كرد . نمي دانم امروز هم در بازار يافت مي شود يا خير (127280)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۵۹
مرتضوی چه کرد بااین سازمان؟................ (127292)
محمودمحمدی
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۱۰
این مطالب مرابه یادشعری زیباازاستادکرمانشاهی انداخت که مطالعه آن وارتباط آن بااین مقاله خالی ازلطف نیست:
عجب صبری خدا دارد!
اگر من جای او بودم.
همان یک لحظه اول ،
که اول ظلم را میدیدم از مخلوق بی وجدان ،
جهانرا با همه زیبایی و زشتی ،
بروی یکدیگر ،ویرانه میکردم.
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .
که در همسایه ی صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم ،
نخستین نعره مستانه را خاموش آندم ،
بر لب پیمانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .
که میدیدم یکی عریان و لرزان ، دیگری پوشیده از صد جامۀ رنگین
زمین و آسمانرا
واژگون ، مستانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .
نه طاعت می پذیرفتم ،
نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده ،
پاره پاره در کف زاهد نمایان ،
سبحۀ، صد دانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .
برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ،
هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ،
آواره و ، دیوانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .
بگرد شمع سوزان دل عشاق سر گردان ،
سراپای وجود بی وفا معشوق را ،
پروانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم .
بعرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ،
تا که میدیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده خواری میفروشد ،
گردش این چرخ را
وارونه ، بی صبرانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد !
اگر من جای او بودم.
که میدیدم مشوش عارف و عامی ، ز برق فتنۀ این علم عالم سوز مردم کش ،
بجز اندیشه عشق و وفا ، معدوم هر فکری ،
در این دنیای پر افسانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد !
چرا من جای او باشم .
همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ،تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد،!
و گر نه من بجای او چو بودم ،
یکنفس کی عادلانه سازشی ،
با جاهل و فرزانه میکردم .
عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد !
شعر از :استاد رحیم معینی کرمانشاهی (127304)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۱۶
اگه قانون توی این مملکت حاکم بود اینطور نمیشد. والله خوب رویی دارن و میان توی تلویزیون این حرفها رو میزنن. اگه توی یه کشور آسیای جنوب شرقی این اتفاقات می افتاد کل دولت رو استیضاح میکردن اونوقت ما؟؟؟؟؟؟؟ (127308)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۴۷
از این موارد زیاد است، کافی است حقوق مدیران عامل شرکت های بیمه را هم در نظر بگیرید، مثلا بیمه ما... (127320)
ساده
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۱:۳۱
كافرا پاك ترين دولت سركار بوده اين هشت سال مگه ميشه دزدى شده باشه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! (127330)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۱:۳۶
آقای کامران چرا در طول این هشت سال داد نزدید (127334)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۲:۰۱
فقط اون سیفون رو بکشید داریم خفه میشیم! (127344)
م.ت
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۲:۱۲
امیدوایم این مسئله مثل مابقی مسائل در حد حرف و حدیث و افشاگری باقی نمونه و رسیدگی بشه.چون قبل انتخابات یکی دیگه از نماینده ها هم یکسری مدرک علیه فساد تامین اجتماعی رو کرد ولی هنوز خبری نیست...! (127346)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۲:۵۱
امشب برادرم به خاطر اینکه قرص های تقلبی چینی مصرف کرد بیماریش شدید شد و الان بیمارستان بستری شده خدا از این دزدان نگذره که تعدادشون هم کم نیست پول نفت ما رو دارن تو کشورهای دیگه سرمایه گذاری می کنند بعد دم از دین و دینداری می زنند. خدا ازتون نگذره خدا ازتون نگذره خدا ازتون نگذره شغالهای کثیف (127350)
وب سایت خبری تحلیلی سینمانگار
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۶:۵۵
درحالی که مسئولان تمام سعی و همت خود را بر آشتی دادن سینماگران و حل اختلاف ها قرار داده‌اند؛

خبرگزاری فارس همچنان به فتنه‌انگیزی و اختلاف افکنی بین اهالی سینما مشغول است

متن این خبر در وب سایت سینمانگار:

http://www.cinemanegar.com/articleview.php?cat=70&id=7404 (127367)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۷:۵۲
شرکت دخانیات به این بزرگی را بدون حساب وکتاب ومحاسبه به تامین اجتماعی تحت عنوان خصوصی سازی تقدیم کردند به این موضوع اصلا توجهی رسانه ها نمی کنند (127374)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۷:۵۶
علت اين همه نابساماني اين است كه امر به معروف و نهي از منكر نمي شود. اين مردم و ملت اند كه بايد فساد و رانت خواري مسولين را گوشزد كرده و از خدمتگذار خود حساب و كتاب بخواهند. مگر اين مسوولين خدمتگذار و مردم ولي نعمت نيستند. متاسفانه ابزار امر به معروف و نهي از منكر از اين ولي نعمت گرفته شده است و اين نوكر است كه مي تواند امر به معروف كند. (127376)