کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قطر: واگذاري میزبانی جام جهانی؟ هرگز

23 شهريور 1392 ساعت 8:58

گروه ورزشي: بلندپایه ترین مسوول میزبانی جام جهانی قطر تلاش برای گرفتن میزبانی از قطر را رد کرده و گفت: کشورش مناسب ترین مکان برای برگزاری این مسابقات است.


پیش از این گرك دایک رئیس فدراسیون فوتبال انگلستان گفته بود که در صورتی که کشورهای مختلف بر سر زمان مناسب برای برگزاری این مسابقات به توافق نرسند، باید محل برگزاری جام جهانی تغییر پیدا کند اما حسن الذوادی معتقد است که هیچ دلیلی برای اینکه قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ نباشد، وجود ندارد و مسابقات باید طبق برنامه در آن کشور برگزار شود. ما تلاش زیادی کردیم که در چارچوب قوانین جزء نامزدهای جام جهانی قرار بگیریم و در حال حاضر هم طبق قوانین، ما کشور میزبان جام جهانی هستیم. ما خیلی سخت تلاش کرده‌ایم که همه وعده‌هایی که داده بودیم را عملی کنیم.

سپ بلاتر رئیس فیفا با توجه به دمای بیش از ۵۰ درجه تابستان قطر، قصد دارد تا زمان جام جهانی را به زمستان تغییر دهد. او پیش از این پذیرفته بود که اعضای کمیته اجرایی این فدراسیون، در انتخاب قطر به ‌عنوان میزبان جام جهانی "اشتباه" کرده‌اند. الذوادی درباره میزبانی کشورش گفته است: قطر جای درستی برای برگزاری جام جهانی است، خاورمیانه هم مکان مطلوبی برای این مسابقات است. رئیس کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفته است: ما نماینده خاورمیانه هستیم.... خاورمیانه محل خوبی برای برگزاری این رقابت‌ها است.

مسئولان برگزاری لیگ برتر انگلستان، با تغییر فصل جام جهانی مخالفند و تاکید دارند که این رقابت‌ها باید در تابستان برگزار شود. اما باشگاه‌های طراز اول اروپا نظری متفاوت با لیگ برتر انگلستان دارند و با تغییر فصل جام جهانی موافقند. کارل هاینس رومینگه، رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپایی معتقد است که "شاید" بهتر باشد این مسابقات در زمستان برگزار شود.


کد مطلب: 16021

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/16021/قطر-واگذاري-میزبانی-جام-جهانی-هرگز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir