به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۱۶۰۲۳

قورباغه‌ای که قصدسفر به ماه داشت+عکس

گروه فناوری: ناسا تصویر حضور یک قورباغه کوچک در کنار سکوی پرتاب کاوشگر ماه LADEE را تأیید کرد.
اوشگر جدید ماه ناسا هفته گذشته از پایگاه فضایی والوپس در ویرجینیا به فضا پرتاب شد؛ اما در بین تصاویر این پرتاب، مشاهده یک قورباغه کوچک در میان دودهای سکوی پرتاب باعث حیرت کارشناسان شد. ناسا ضمن تأیید این تصویر، علت دقیقی برای حضور این قورباغه در نزدیکی سکوی پرتاب موشک اعلام نکرده است. تصور بر این است که این دوزیست بخت برگشته، متعلق به استخر آب نزدیک سکوی پرتاب والوپس باشد؛ این استخر توسط سیستم‌های بارانی فشار بالا به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی ایجاد شده است.

به گفته سخنگوی ناسا، این عکس کاملا واقعی بوده و تنها در یک فریم از دوربین های کنترل از راه دور مخصوص لحظه پرتاب ثبت شده است؛ وضعیت قورباغه و احتمال نجات یافتن حیوان مشخص نیست. پیش از این در سال 2009 میلادی یک خفاش با چسبیدن به بدنه شاتل فضایی، سفر به فضا با سرعت 28 هزار کیلومتر در ساعت را تجربه کرد!

مرجع : ایسنا

ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۹:۳۳
اي خدا ... نيگاش كن !

آرزو بر قورباغه ها عيب نيست :دي (127401)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۳
با این که قورباغه خیلی جون سخته ولی من احتمال زنده بودنشو در حد صفر میدونم (127408)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۸
سفینه ای که ناسا تائید کرد از منظومه شمسی خارج شده صدا سیما بدون اشاره به ناسا و امریکا گفت دانشمندان تائید کردن سفینه از منظومه شمسی خارج شد من عاشق چشم و ابروی امریکا نیستم از رسانه میلی گله دارم که اخبار را درست به مخاطب نمیرسونه (127411)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۳۴
با هم مسابقه بدن هر کی زودتر برسن برنده است (127822)