به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۶۰۶۴۵
مون جائه این:

کره‌شمالی به امیدهای ما پاسخی مثبت داد

گروه بین الملل: رییس‌جمهوری کره‌جنوبی از تلاش‌های رهبران آمریکا و کره‌شمالی در راستای تحقق خلع سلاح در شبه‌جزیره کره قدردانی کرد.
کره‌شمالی به امیدهای ما پاسخی مثبت داد
مون جائه این، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.او گفت: کره‌شمالی به امیدهای ما پاسخی مثبت داد. ما باید کره‌شمالی را تشویق به ادامه مسیری بکنیم که منجر به صلح دائمی می‌شود.رییس‌جمهوری کره‌جنوبی با بیان این که ما همه مستحق صلح هستیم، تصریح کرد: مطمئن هستم که همه شما ما را در مسیر تحقق صلح و خلع سلاح در شبه‌جزیره کره همراهی خواهید کرد.وی اظهار کرد: سال گذشته رویدادی معجزه‌آمیز در شبه‌جزیره کره اتفاق افتاد. رهبر کره شمالی برای اولین بار در تاریخ که از پانمونجوم بازدید و در عین حال با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی ادامه داد: کیم جونگ اون و من سایه جنگ را از بین بردیم و دوره جدیدی از صلح و آبادانی را آغاز کردیم.او گفت: در دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی، دو طرف توافق کردند که در راستای خلع سلاح کامل در شبه‌جزیره کره اقدام کرده و به روابط خصمانه پایان دهند.

مون جائه این اضافه کرد: کیم جونگ اون و دونالد ترامپ اقدامی به عمل آوردند که به افرادی که مایلند در سراسر جهان شاهد صلح باشند، امید می‌بخشد.او در بخش دیگری از اظهارات خود از رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی به خاطر شجاعتی که به خرج دادند و دوره جدیدی را در شبه جزیره کره رقم زدند، قدردانی کرد.رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت: هفته گذشته در پیونگ‌یانگ با کیم جونگ اون برای بار سوم دیدار کردم و یک بار دیگر توافق کردیم که شبه‌جزیره کره را به سرزمین صلحی که عاری از سلاح هسته‌ای و تهدید باشد، تبدیل کنیم. او نیز نسبت به خلع سلاح کامل و تمرکز بر توسعه اقتصادی ابراز امیدواری کرد.
مرجع : ایسنا