به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۶۰۹۰
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد

وضعيت نامناسب بيمارستان‌هاي دولتي

ضعف بيمه‌هاي درماني از علل اصلي ضعف بيمارستان‌هاي دولتي است.
گروه جامعه: عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اينکه در شرايط کنوني نمي‌توان به آينده بيمارستان‌هاي دولتي خوشبين بود، گفت:‌ بيمارستان‌ها بايد به سمت هيأت امنايي شدن گام بردارند، اما براي اجراي اين کار بايد زيرساخت‌ها فراهم شود.
وضعيت نامناسب بيمارستان‌هاي دولتي
حميدرضا عزيزي فارساني وضعيت کنوني بيمارستان‌هاي دولتي را نامناسب ارزيابي کرد و افزود: متـأسفانه بيمارستان‌هاي دولتي و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي براي ادامه فعاليت با کمبود اعتبار روبه رو هستند.وي با تأکيد بر اينکه سياست‌هاي نادرست دولت نهم و دهم موجب افزايش مشکلات در حوزه سلامت به‌ويژه بيمارستان‌ها شد، تصريح کرد: به‌طور حتم بيماران و مردم اولين کساني هستند که از اين بي‌توجهي آسيب مي‌بينند. نماينده مجلس با اشاره به سردرگمي بيماران براي معالجه در بيمارستان‌هاي دولتي، اظهارداشت: نبود تجهيزات و پرسنل کافي و همچنين مراجعه گسترده مردم، بيمارستان‌هاي دولتي را دچار آشفتگي و مشکل کرده است.

از طرف ديگر ضعف بيمه‌هاي درماني يکي ديگر از علل ضعف بيمارستان‌هاي دولتي است، به‌گونه‌اي که هم‌اکنون با وجود کمبود اعتبارات، ميلياردها تومان از سازمان‌هاي بيمه گر طلب‌کار هستند.وي گفت: هزينه‌هاي سلامت در کشور بسيار بالاست و همين مسئله باعث به وجود آمدن مشکلاتي براي مردم شده و همچنين اين مسائل باعث وخيم تر شدن وضعيت بيمارستان هاي دولتي شده است. وي با تأکيد بر تشکيل بيمارستان‌هاي دولتي به صورت هيأت امنايي، خاطرنشان کرد: بيمارستان‌ها بايد به سمت هيأت امنايي شدن گام بردارند، اما براي اجراي اين کار بايد زيرساخت‌ها فراهم شود.

لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۰:۱۶
گذراندن چند واحد درس ادب و اخلاق نیز برای پرسنل محترم بیمارستانهای دولتی لازم است. (128149)
۱۳۹۲/۰۶/۲۵ ۰۳:۱۴
متاسفانه کمبود اعتبار در بیمارستان های دولتی باعث شده که پزشکان بیماران را به زور بستری کنند حتی بیمارانی که نیازی به بستری شدن ندارند این کار علاوه بر درامد زایی برای بیمارستان درصدی از درامد بستری را به جیب پزشکان هم میبرد به فکر جیب مردم هم نیستند؛ (128613)