به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۱۶۱۳۰۰

معرفی فیلم برادران محمودی به اسکار

گروه فرهنگ و هنر: فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین المللی ( رونا مادر عظیم ) با هنرمندی محسن تنابنده در نقش یک مهاجر افغانستانی در ایران به اسکار معرفی شد.
معرفی فیلم برادران محمودی به اسکار
به نقل از حسن موسوی یکی از اعضای هیئت داوری، اتحادیه تهیه‌کنندگان افغانستان هفت عضو دارد که از سینماگران افغانستان به حساب می‌آیند اما جلسه آن‌ها با حضور پنج عضو تشکیل شد و آن‌ها به تماشای سه فیلم نهایی به نام‌های ۱. «گدی پران سیاه» به کارگردانی طارق قیومی۲. «هزان زن مثل من» به کارگردانی صحرا مانی و ۳. «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی نشستند.در نهایت فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» بیشترین رای اعضا را به خود اختصاص داد و طبق قوانین آکادمی اسکار به این آکادمی معرفی شد.تمام مراحل اداری برای ثبت نام فیلم در اسکار انجام شده و نوید محمودی (تهیه‌کننده فیلم)، مدارک لازم را برای ارسال به آکادمی در اختیار اتحادیه تهیه‌کنندگان افغانستان به مدیریت جوانشیر حیدری قرار داده است.جمشید محمودی کارگردان فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» درحال حاضر در بوسان کره جنوبی حضور دارد و قرار است این فیلم در روزهای آینده در فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان حضور داشته باشد.

البته قرار بر این بود که محسن تنابنده هم در این مراسم حاضر شود که با توجه به شروع فیلم «برادری» که قرار است آن را کارگردانی کند، این اتفاق نیفتاد.«شکستن همزمان بیست استخوان» سومین فیلم برادران محمودی است که از طرف سینمای افغانستان برای شرکت در مراسم اُسکار به این آکادمی معرفی می‌شود. پخش‌کننده بین‌المللی فیلم برادران محمودی شرکت فرانسوی نوری پیکچرز به مدیریت کتایون شهابی است.«شکستن همزمان بیست استخوان» به زودی در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خواهد شد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اسکار افغانستان