به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۱۶۱۳۰۵

توضیح پلیس در مورد احضار دایی و زیباکلام

گروه جامعه: صادق زیباکلام، علی دایی و برخی از دیگر چهره‌های سرشناس در روزهای اخیر تصویری از یک احضاریه را منتشر کرده‌اند که از آنان خواسته شده تا برای ارائه پاره‌ای از توضیحات در مورد چگونگی و میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در زمان زمین‌لرزه سرپل ذهاب، به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا مراجعه کنند؛ موضوعی که حواشی زیادی را ایجاد کرده و رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره آن توضیحاتی ارائه کرده است.
توضیح پلیس در مورد احضار دایی و زیباکلام
سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصاویر منتشر شده از احضارنامه برخی سلبریتی‌هایی که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله کرمانشاه کرده بودند، گفت: پلیس آگاهی ناجا ضابط قوه قضائیه است و وظیفه اجرای دستورات قضایی را دارد.
 
وی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار کرد: زمانی که کمک‌های مردمی برای هموطنان زلزله‌زده جمع می‌شد، ابتدا سازمان‌دهی مشخصی برای آن وجود نداشت و افراد مختلفی زحمت کشیده و اقدام به جمع‌آوری کمک کردند. الان لازم است بدانیم که این کمک‌ها چه میزان است و کجا اتفاق می‌افتد.

مقیمی با بیان اینکه "دعوت افراد مختلف به پلیس آگاهی برای انجام مصاحبه در این خصوص بوده است"، گفـت: افرادی که به پلیس آگاهی دعوت شدند، نه به عنوان مجرم و متهم، بلکه به عنوان مطلع دعوت و این دعوتنامه برای خیلی‌ها صادر شد و آنها هم و آمدند و صحبت کردند و توضیحاتی را ارائه کردند؛ البته برخی هم نیامدند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه "به هیچ عنوان بحث مجرمیت و بازداشت این افراد مطرح نیست"، خاطرنشان کرد: این افراد با حکم قضایی دعوت شدند و قاضی از ما خواسته بود از این افراد دعوت کنیم و ما هم این کار را انجام دادیم. در مورد چند نفری هم ما قبلا چند بار رفتیم و جوابی ندادند و مأموران ما مجبور شدند برای اجرای دستور قضایی احضاریه را الصاق کنند.